Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 BF her bor i Danmark, og han har snakket med 6-åringen om å begynne å fly alene. Jeg er i mot, for jeg syns de er for små. Og spesielt siden barnet skal til Danmark. Vet at i Danmark bor far et stykke unna flyplass, så barnet har reisetid i Danmark i tillegg til flytiden. Jeg lurer på om det er noen med erfaring med dette, så jeg kan finne ut litt mer om dette? Jeg tenker litt på hva om noe skjer under flyturen, eller barnet blir redd og vil til mor/far eller noe sånn, hva skjer da? Under nødlanding, hva vil skje med barna da? Er vel ikke en flyvertinne for hvert barn ombord som evt flyr alene, er det? Jeg er opptatt av sikkerheten til barnet mitt. Og den mentale helsen. I utgangspunktet er barnet glad for å se far og hans sambo og småsøsken de har der, men jeg merker at når barnet kommer hjem, er det urolig, virker litt som om det ikke vet hva det har lov til å føle og tenke, og jeg har alltid prøvd å hjelpe med å sette ord på ting, og sagt at barnet har all rett til å ha sine følelser, og at om det vil snakke om det eller bare trenger en klem eller hva det enn er, så er jeg og min sambo der. I tillegg lurer jeg veldig på, barnet fortalte at det deler soverom med far og sambo på besøkene, og at deres barn har rom for seg selv. (de har en tre roms leilighet) Er det bare meg eller er det mer naturlig at barna deler rom, enn at barnet deler med de voksne? Spesielt med tanke på at barnet ofte er der for en uke eller mer når det først drar? Personlig syns jeg er rart.... Så lurer jeg på hva kan jeg gjøre når BF ikke har betalt bidrag på snart to år. Ordningen er igjennom NAV så jeg får forskuddet, men skulle hatt mer enn det jeg får. NAV gjør ikke noe med det, enda jeg har prøvd å få dem til å se at jeg i perioder har måttet leve på lånte penger av andre fordi han ikke betaler for seg. NAV bryr seg ikke. Sist men ikke minst; Vi var gift. Det medfører at vi har et bo som skal deles. Nå er vi så uheldig at boet kun er gjeld. Mesteparten er felles gjeld på penger han har brukt. Alt er til inkasso med videre påfølging fra det. Jeg var naiv nok til å signere som medlåntaker på kredittkort og lån, som han (fåtall var jeg med på, men det var få...) har brukt på usaklige ting som filmer, byturer og andre slke ting. (For å lage en laaaaang fortelling kort her; jeg var naiv og dum som ikke oppdaget det tidligere enn jeg gjorde, men når jeg opdaget det var det for sent.... ALT for sent...) Har i tre år prøvd å få til saarbeid for å bli ferdig med oppgjøret så jeg kan komme meg videre økonomisk, men han har vært lite samarbeidsvillig. Nå har han endelig laget en laaaaang liste over kreditorer som han mener vi skylder til. Har tatt kontakt for å få oversikt selv i etterkant, og da har flere inkassobyråer sagt, du har da ikke gjeld her. Hverken felles eller på egenhånd.... I tillegg er noen av sakene jeg sitter med her, saker der han var på nettet og handlet med fødselenr mitt, uten mitt samtykke, og jeg sitter med anmerkning og inkasso på det... Når jeg prøver å få hjelp rundt om, er de fleste instansers ord anmeld ham for svindling. Jeg tenker; hva med det skrale samarbeidet vi har om barnet vårt allerede? BF er ikke den som tar seg av barnet mest, det er sambo som gjør. JEg tror at hadde det ikke vært for hans sambo og hans mor, hadde nok ikke BF giddet å ha kontakt med barnet sitt i utgangspunktet. Han var aldri interessert når vi var sammen. TIl og med mine besteforeldre, som forøvrig har en meget gammeldags holdning til kjønnsfordelingene, reagerte på hvor lite han engasjerte seg. Spørsmålet mitt blir vel her; hva gjør jeg nå? Jeg har lyst å gifte meg igjen med min nåværende sambo, han har fridd, men vi er begge redd for at om vi gifter oss kommer inkasso etter ham, og han vil lide for min ex sine ting. Vi har også akkurat fått felles barn her, og min nåværende sambo er bekymret over hvordan vår økonomi nå blir påvirkende baby i tillegg til barnet. Noen gode råd der ute? Er litt desperat egentlig.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Kan dessverre ikke hjelpe deg med svar på spørsmålene dine, men ville bare råde deg til å legge ut spørsmålet på "aleneforeldre", en litt mer aktiv side og mange oppegående aktive brukere som sikkert kan hjelpe deg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå