Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag fikk prinsen min første smaksprøve med grøt.Blanda en teskje grøtpulver(maisgrøt) i 2 spiseskjeer morsmelkerstatning. Han smatta i seg som en helt :-) men tullete meg da..jeg ga ikke alt jeg. Ble kanskje tilsammen 3 teskjeer med grøt.Og en liten teskje med sviskemos.

Er jeg rar som ikke turte gi alt?Ikke at det var SÅ fryktelig mye men..

Så redd han skal få kjempevondt i magen.

Gir dere alt av smaksprøven??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav bare noen t-skjeer med grøt i begynnelsen, men kom vel opp i en hel porsjon i løpet av en ukes tid :) Har aldri hatt noen problemer med magen den lille her.

Skrevet

min gutt hadde kolikk, han var 3mndr og en uke han da jeg gav han førse smaksprøve.. risgrøt blanda tynt med morsmelk.. han har ikke hatt vondt i maven i det hele tatt, og fått et par uker..

Skrevet

Jeg startet med maisgrøtpulver i melka litt før 4 mnd. Jeg ga ikke mer enn et par teskjeer de første dagene. Jeg kom vel aldri opp i en porsjon med maisgrøt, for han likte den ikke annet enn hvis den var blandet i morsmelk, i mme så bare spytta han ut. Gikk over til risgrøt i stedet. Nå er han 5,5 mnd, og må si at jeg fortsatt ikke har kommet opp i det som på pakken defineres som en hel posjon. Men Hipp sin risgrøt har store porsjoner da, så er vel ltt derfor. Men jeg tok det som sagt veldig forsiktig, økte med en teskje daglig i to uker, før jeg begynte å øke mer. Jeg kunne sikkert gått fortere frem, men syns det var greit å ta det litt rolig.

Skrevet

Tenker jeg også kommer til å øke en teskje eller to.Men tar det sakte.

Noen av dere som har opplevd mye mer bæsjing etter grøt??

Prinsen min har sjelden bæsja mer enn 1 gang i uka. Første smaksprøv med grøt og bittelitt sviskmos igår. Så bæsja han 3 ganger igår,en gang halv fire i natt,halv åtte og nå bæsja han igjen.....

Hmm...håper ikke han fortsetter å bæsje på natta altså!!!

Skrevet

min bæsjer sjeldnere.. ca annenhver dag, noen gangr oftere...

Skrevet

Når dere snakker om å øke med en teskje daglig - mener dere da en teskje med grøtpulver eller en teskje med ferdigblandet grøt? Skal til med smaksprøver på grøt til minsta snart og vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an...

Skrevet

Jeg gav en ekstra t-skje et par dager- med ferdigblandet grøt.. han likte det så godt, så har gitt en-to ekstra tskjeer med PULver hver uke ca, noen ganger mer, bare se ann hvordan hun reagerer... jeg tenkte som så at sålenge han skriker etter mer og jeg har tatt det rolig i begynnelsen , han har ikke hatt negative reaksjoner i det hele tatt, så nå gir jeg han en porsjon hver kveld og morgen..

Skrevet

3 dagen med smaksprøve her.Og idag lagde jeg med bittelitt mer pulver.Gikk ned på høykant :-)

Også er det helt supert at han får bæsja mye lettere nå..men litt kjipt at han bæsjer 1 og 2 ganger på natta da!! Håper det gir seg etterhvert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...