Gå til innhold

Soving på dagen????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 2 år og 3 mndr.Hun sover en time på dagen i vogna.Å da må hun vekkes.Hvis jeg ikke vekker henne kan hun sove opp til 2 timer.

Vi legger henne kl19.30-20.00 på kvelden.Så våkner hun sånn i 06.30 tiden.

Hun blir veeeldig sutrete og sliten i 11-12 tiden å hun elsker vogna si.

Når er det vanlig å droppe den duppen på dagen?Jeg merker at jeg gruer meg litt til å ta ifra henne den duppen for hun simpelt henn elsker den!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha sluttet når det blir vanskelig å legge henne på kvelden...

Min datter sov i bhg ganske lenge etter at hun hadde sluttet hjemme. Men nå er hun 3 år og har sluttet helt. På slutten merket vi at når hun hadde sovet på dagen tok det ca 1-2 timer å legge henne på kvelden, og ellers 0-30 min...

Skrevet

Eldste vår slutta å sove på dagtid då han var 18 mnd gamal. Då blei det umulig å legge han om kvelden viss han sov meir enn 10-15 min (holdt det gåande til både 21 og 22). Han har for øvrig aldri sove mykje.

Vi trudde lille skulle slutte med dagsovinga ved ca 20 mnd. Ho har alltid sovna fint om kvelden, men det blei vanskeleg å få ho til å sove om dagen, ho var ikkje trøtt nok. Men det har vore periodar der ho har sove dårleg om natta (magen fungerar ikkje optimalt og ho har ein del vondt), då har ho tatt seg ein lur om dagen.

No er ho 2 år og 2 mnd og har dei siste to vekene sove kvar dag, 1-2 timar. Blei veldig mykje trøtt då ho hadde vannkoppar, og det heng visst i enno.

Ho våknar for dagen ca 7.30, søv ca 14 - 15.30, og legg seg for kvelden/sovnar ca 19.30. Viss ho ikkje søv om dagen sovnar ho kanskje 1/2 time tidlegare om kvelden.

Eg ville nok latt jenta fortsette med luren så lenge det ikkje er vanskeleg å få ho i seng om kvelden, eller når ho sjølv ikkje finn roen til å sove om dagen. Det mest vanlege er å kutte ut luren ein gong mellom 2 og 3 år.

Skrevet

Jenta vår på 2.5 år sover fortsatt 1-3 timer om dagen. Legger seg mellom 18.30 og 19. Sover til 8/10 på morgenen. Vekkes ca 07.45 når vi skal i bhg.

Eldstejenta sov dupp fast på dagtid til hun var 3 år og et par mnd. Etter det sov hun ved behov til hun var nesten 4...

Begge våre jenter er veldig glade i å sove, og har behov for mye søvn.

Skrevet

Det er vanlig å slutte en gang før fylte 3 år. I USA er det vanlig å ta en liten "nap" på dagen til de er 4.

Du ser det an, så lenge hun har behov for det, lar du henne sove. Det gir en bedre hverdag for deg, og en bedre hverdag og brattere læringskurve for henne:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...