Trønderbærta Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Naboen har slik hund som venter valper, og vi har snakket om å skaffe oss hund, og denne hunden virker kjempegrei. Men så er det jo noen spørsmål da, for vi driver ikke med jakt selv, men stefaren min jakter på fugl og hjort, kan denne typen hund brukes til dette? Om jeg får tak i en slik hund, så ønsker jeg jo at den skal bli trent og brukt, derfor hadde det vært perfekt om stefaren min hadde kunnet ha med seg hunden på jakt (han har ikke selv en hund), men at vi trener hunden i hovedsak selv, men at han får trene han slik han vil bruke hunden.
Hera Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Vi har Svart Elghund:0) Hun er nå straks 12 år gammel. Det er en livlig og glad hunderase. Tispen vi har er utrolig snill og flink med ungene. Hun er en sofasliter:0) Vi har aldri brukt henne til jakt. Hun elsker turer i skog og mark, og elsker å være der vi er. Denne typen hund er ingen fuglehund, så er vel ikke helt sikker på om det vil fungere så veldig bra. Hjort kan nok hende passer bedre å jakte på. Svart elghund har ett helt annet gemytt enn de Grå, og kan derfor ikke sammenlignes. Den Svarte Elghunden er en hund som trives best i bånd på jakt, mens den Grå Elghunden passer best til å løpe løs. Den Svarte Elghunden er heller ikke en hunderase som står å bjeffer i det uendelige, slik som de Grå ofte kan gjøre. Ellers liker vår hund veldig godt å få lov til å dra akebrett, eller noen på ski. Nå begynner vår hund å bli "gammel" så hofter og ben blir litt vonde om turen er for lang eller for tung. Dessuten er det en hund det er veldig moro å leke gjemsel sammen med:0) Dette ble litt rotete, men håper du skjønner likevel. Ønsker deg/dere masse lykke til med valg av hund:0)
PAVEEL Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=155 Her står det endel om den om du ikke har lest det:)
Gjest irismor Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 Norsk elghund svart egner seg desverre ikke til småviltjakt. Men den er en flott familiehund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå