Gå til innhold

Er barna dine oppkalt etter noe(n)?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe :P Han er ikke ''oppkalt'' etter sønnen til JLo eller fordi han er sønnen til JLo! Han blir vel også kun kalt Max, mener jeg å ha lest..?

Navnet Maximilian leste jeg først om han som ble drept i Arboga-tragedien, stakkars kun 3 år eller noe.. Og søsteren Saga. Når jeg tenker over det virker det jo egentlig litt rart at jeg kalte han det, men det hadde jeg faktisk glemt.. :-p

Navnet Adriana ''fikk jeg'' fra Adriana Lima faktisk, hun supermodellen. Syns det var nydelig! :)

Men oppkalt etter noen, det er de ikke ;) Hehe

Ikke oppkalt etter noen, men du kan kanskje si jeg fikk inspirasjon til navnet fra Hermine Middelfart. Hørte navnet Hermine første gang for mange år siden da jeg leste om henne i avisen, og likte det umiddelbart :-) At det skulle bli navnet på min kommende datter tenkte jeg imidlertid ikke på der og da nei...

Nå er ikke navnet helt bestemt, men sannsynligvis blir et av navnene hennes min kjære morfars mors andre fornavn. Synes det er koselig med oppkalling, iallfall med tanke på hvor mye min morfar har betydd for meg.

Hadde jeg fått en sønn, hadde det blitt Edvard, som ville vært oppkalling etter morfar, som har et navn minner mye om Edvard. Han er fortsatt i live, men er tidvis veldig syk. Håper bare han rekker å møte min lille datter...

Ellers er navnet vi tenker på faktisk jenteversjonen av navnet på gaten jeg befant meg da jeg så min kjære for første gang.

Annonse

Navnet til eldste jenta mi, Enea, leste jeg første gang i Snorre hvor det er beskrevet som et annet navn på Europa. Står at noen kalte det Europa og andre Enea.

Minste jenta derimot, Tria, er på en måte "oppkalt" etter en av dinosaurene i Lillefot og vennene hans. Jeg og Enea har sett den filmen utallige ganger, og navnet Tria ble bare finere og finere for hver gang vi så den.. =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...