xxxJulianexxx Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 Jeg pleier å kjøpe First Price sin til 10 kroner, og bruke den som basis. Du kan tilsette den ulike krydder for å gi den bedre smak. Bare putt oppi det du liker best. Vi pleier å bruke en finhakket hvitløk (uten fedd), og masse Provencekrydder.
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Åh, jeg kjøper 2 glass med Dolmio "Sorrento" (eller noe sånt) med parmesan og tomater, og har i 1 liten boks mais, 2 små poser parmesan, og 3-4 store te-skjeer pesto, og kjøttdeig, såklart.. Helt nydelig! Best med skruer til, syns vi..
erteposen + 4 Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 er det glass eller oppskrift du er ute etter?
babyprincess Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2010 takk jenter:-) Er hovedsaklig ute etter glass, litt enklere...men har du en god oppskrift tar jeg gjerne i mot den og. Må vel bli husmor av meg og etterhvert...hehe
Rampongi Skrevet 19. januar 2010 #9 Skrevet 19. januar 2010 Polpapezzi fra merke Mutti bruker vi her i huset, så fremt vi ikke har svigermor sin fantastiske tomatsaus for hånden. regner polpapezzi som ganske god, siden min italienske mann godkjenner den
Tommage♀♂ Skrevet 19. januar 2010 #10 Skrevet 19. januar 2010 Jeg steker kjøttdeigen sammen med 1 løk og 1 fedd hvitløk. Har over et glass Stavland tomatpuré (den er best) og vann til ønsket konsistens, har salt og pepper, aromat, pizzakrydder eller hva du enn måtte ønske. Evt en boks hakkede tomater i tillegg. Enklere får du det ikke, og mye bedre enn de ekle feridgglassene
babyprincess Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. januar 2010 da må den være GOD!!! hehe
babyprincess Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. januar 2010 dette hørtes jo og skikkelig digg ut!!! Det var smart!!!
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #13 Skrevet 20. januar 2010 Det enkleste er å lage den selv, jeg bruker 1 boks med hakkede tomater, gjerne med basislikum og oregano eller hvitløk. Ellers tilsetter jeg krydder etter smak. Salt og pepper etter smak. Jeg bruker tomatpure for litt mer tomatsmak, kanskje litt balsamico for sødme evt sukker. Jeg lar den småkoke alt fra 10-20 min. Jo lengre den får koke, jo bedre blir den. Sper med vann om den blir for tykk.
Gjest Skrevet 20. januar 2010 #14 Skrevet 20. januar 2010 Jeg steker opp 1 løk, 1 fedd hvitløk og 2 gulrøtter til de er myke - slenger de på en tallerken mens jeg steker opp 500g kjøttdeig. Når kjøttdeigen er ferdigstekt så tar jeg oppi løken, hvitløken og gulrøttene og rører rundt. Så tar jeg en boks Passata el. 2 bokser hakkete tomater og litt melk oppi til blandingen har konsistensen jeg liker. Krydrer med basilikum, oregano, salt og pepper. Lar putre på ovnen i et par timer. Bruker denne sausen som både spaghettisaus og lasagnesaus. Dobler og tredobler oppskriften og fryser det som er til overs. Da har vi middager utover uten at jeg trenger å lage fra bunnen av hver eneste gang. Har ikke kjøpt saus på glass på evigheter. Men det er vel endel gode ute på markedet nå?
smil og vær gla Skrevet 20. januar 2010 #15 Skrevet 20. januar 2010 Verdens beste spaghettisaus er tykk, hvit saus med masse ketchup oppi ) Høres ikke godt ut, jeg selv var veldig i tvil da jeg fikk det servert første gang, men etter det har det vært ett "must" med spaghetti-middagen )
solita 06 Skrevet 20. januar 2010 #16 Skrevet 20. januar 2010 Hjemmelagd Bolognese! Surrer 1 hakket løk i olivenolje til den er myk, har i 500 g kjøttdeig og steker til den er ferdig, så har jeg i 1-2 hakkede hvitløksfedd, 2 finrevne gulrøtter, 2 stilker finhakket selleri og surrer 2-3 min til. Har så i 1-2 bokser hakkede tomater, noen teskjeer tomatpuré, rikelig pepper, litt salt og oregano. Og finhakket persille. Det er viktig! Eventuet 1 dl vann og gjerne en skvett vin. La koke 30-60 min, smak til med bittelitt sukker og evntuelt litt mer salt.
solita 06 Skrevet 20. januar 2010 #17 Skrevet 20. januar 2010 Hmmmm, nei det hørtes ikke godt ut, smil og vær glad :-) Men men, hver sin smak!
smil og vær gla Skrevet 20. januar 2010 #18 Skrevet 20. januar 2010 Hehe Solita, nei jeg vet, det høres direkte ekkelt ut ) Men prøv, og si hva du syns etterpå ;o)
solita 06 Skrevet 20. januar 2010 #19 Skrevet 20. januar 2010 Ok, får kanskje kvinne meg opp og teste. Enkelt var det jo i hvert fall :-)
smil og vær gla Skrevet 20. januar 2010 #20 Skrevet 20. januar 2010 Hehe, husk å gi meg et vink om hva du syns ;o)
Herkules Skrevet 20. januar 2010 #21 Skrevet 20. januar 2010 Av kjøpeglass så bruker jeg bare Dolmio, ser at de billige ikke blir så billige (eller gode) siden de inneholder vann. Du ser det på ingredienslisten at vann står forholdsvis høyt opp på mange av dem, Jeg kjøpte derimot en som jeg tror var ICA- produkt på Rimi til 10 kr som faktisk var ganske god Lager helst selv da, Hermetiske hakkede tomater, tomatpure sukker det tar bort den skarpe smaken på tomatpurreen Olivenolje, krydder (oregano el basilikum salt pepper ) Lar det koke Om jeg skal ha spagetti så steker jeg ofte hvitløk og løk sammen med kjøttdeigen. alternativt putter jeg hvitløk og løk i tomatsausen, gjerne stekt, og om jeg vil; tar jeg stavmikseren og moser det hele. Kan fint brukes til pizzasaus. Det nye er å bruke gulrot i og så stavmikseren sånn at jeg får lurt i gutten mer grønnsaker
Hildemor fra vest Skrevet 21. januar 2010 #22 Skrevet 21. januar 2010 Min kjøttsaus er enkel og grei men veldig god. Sjelden jeg lager den nå siden jeg har lagt om kosten men oppskriften skal du få. Freser et fedd opphakket hvitløk på steikepannen i litt smør. Steiker 2 pakker kjøttdeig sammen med hvitløken. Tilsetter et glass tomatpurè fra Stavland og fyller opp halve glasset med vann og rister ut restene. Krydrer med en halv ts pepper og salt og en toppet ss sukker,sukkeret er veldig viktig i tomatretter synes jeg. Bon appetit!
babyprincess Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #23 Skrevet 30. januar 2010 tusen takk:-) nå blir det noen dager med spaghetti...har så mye å prøve ut...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 30. januar 2010 #24 Skrevet 30. januar 2010 Dolmio classic eller med ekstra hvitløk er det beste!!!
Himmel og hav Skrevet 30. januar 2010 #25 Skrevet 30. januar 2010 Dolmio med ekstra hvitløk når jeg vil ha det lettvindt. Når jeg vil ha det ekstra godt så flår jeg ca. 1 kg cherrytomater eller plommetomater. Så klemmer jeg dem i stykker ( jada, med hendene) og har de i en kjele. Fres dem med litt olje og 1 finhakket løk, 2 fedd hvitløk og litt tørket oregano, basilikum og timian. Ha oppi en slump rødvin om du vil, og la det småputre til det har tyknet en del. Smak til med salt, pepper, sukker og server som den er eller sammen med kjøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå