Gå til innhold

Hvordan klarer dere å gå gjennom dette her flere ganger??...

Anbefalte innlegg

Dette er vårt første ivf, vi skal ha uttak i morgen.

Men jeg er så hormonell så det går ann å bli, det er jo helt umulig å være rundt meg til tider.... Vi hadde tenkt å betale for en pakke løsning i morgen, men nå lurer jeg på om jeg kommer til å klare dette her flere ganger om vi ikke lykkes første gang...

Det har gått helt fint, til en ca 3 dager siden, som at det eksploderer i meg. Tar til tårene for ingenting og eksploderer for ingenting, helt forferdelig. Når jeg ikke griner el er hissipropp, da sover jeg, trøtthetener jo helt grusom...

Selv om vi i forkant hadde tenkt å kjøpe pakke på 3 forsøk, lurer jeg nå på å betale for bare et forsøk i morgen jeg og la det bli med det...

Fortsetter under...

Jeg må si at jeg stadig lurer på det samme. Har akkurat vært gjennom 1. forsøk og skal ta siste blodprøve og test på onsdag. Jeg merket veldig lite til medisiner og hormoner før uttak, men syns desidert perioden etter uttak og insett har vært verst. Jeg er helt overbevist om at jeg ikke er gravid og har mest lyst til å sette meg ned å drikke en "bøtte" med rødvin og syns synd på meg selv, men kan jo selvfølgelig ikke det. Kjenner at jeg isolerer meg totalt fra alle, spesielt min høygravide bestevenninne. Jeg har faktisk lurt litt på hvor mange forsøk vi er villige til å prøve, kan jo ikke gå rundt å være en tikkende bombe slik som nå i åresvis. Uff of uff... Håper at det går bra for deg, og at du klarer å sysselsette deg med noe meningsfyllt i de neste to ukene og at du er heldig og lykkes på første forsøk!

Hei Aureca!

Kanskje du skulle prøve kort regime om det blir en neste gang. Dvs da slipper du sprayen.Det er helt himmelsk i forhold til langt regime.

Har du nevnt dette for legen?

Masse lykke til med uttaket; spennende!!

Annonse

Ja, jeg anbefaler kort regime på det sterkeste :o) Du må høre med klinikken om du kan, men jeg forstår det slik at det fungerer for mange?

Når det gjelder hva den enkelte klarer og ikke klarer, så er nok det like forskjellig som det vi faktisk alle er. Vi er jo ulike på SÅ mange områder og da må jo det gjelde for IVF også:)

Jeg fikke sønn etter 5IVF. Skal nå ha mitt 8IVF som søskenforsøk, totalt nr.13 i rekken over en periode på 3,5år. Av disse så er 11 ordinære og 2 frys. Når jeg gir meg, vet jeg ikke.....akkurat nå kan jeg si aldri, men "aldri" eksisterer jo ikke i denne karusellen.....det stopper jo opp en gang.

Jeg har vært heldig og hatt 9IVF ved en klinikk (Hausken) og for meg så fungere det utmerket. Her snakker vi kjemi og for meg så kan det være alt i denne prosessen.

Ønsker deg all verdens lykke til i morgen og prøv å ikke grue deg.....ikke enda. Da må du gjennom det 2 ganger, ikke sant? Og bare be om å få rikelig med smertestillende, så skal du se at det går så bra atte:o) Jeg har 10 uttak bak meg, så jeg utroper meg selv som en mini-ekspert akkurat her ;o)

PS! La alle følelsene dine komme og flomme over, og ikke legg bånd på de. Dette er en overgang, ikke permanenet. Og det er mer enn lov å "eksplo-faen-dere"!! Dette er uhyre sensitivt og personlig. IVF invaderer det helligeste i en kvinnes liv.....og det vil være unormalt å ikke reagere.

LYKKE TIL!!!

Takk for gode ord alle sammen!

Jeg tenker jo nå at dette ene for holde, men om jeg kjøper tre, så vil jeg vel med tiden klare å gjøre det igjen? Dere er jo mange her inne som gjør det igjen og igjen.

Drømmehagen, du er en ordentlig tøffing, når jeg leser hvor mange ganger du har gått gjennom det, så føler jeg meg litt "sytete" her jeg sitter... Det er forresten hos Hausken jeg skal i morgen :)

Jeg vil bare si at jeg hadde samme "bivirkningen " som deg. Ikke grining saa mye, men ble veldig sint, noe som er ulikt meg. Foelte av og til at jeg bare fikk lyst aa gi noen juling. Heldigvis pratet jeg mye med mannen om det, slik at han ikke tok det personlig naar jeg var litt kort med han.

Men, uansett, saa er jeg villig til aa gaa igjennom dette flere ganger, av den enkle grunn at jeg tror og haaper at alt blir verdt det til slutt og av vi faar en liten gullklump ut av det hele.

Det er utrolig hva man taaler om man bare vil. Som du ser er det flere her som har vaert igjennom ugudelig mange forsoek og som ikke gir opp..

Må bare si at jeg har det mye bedre i dag :)

I går var nok den værste dagen i hele forsøket, og redsel for i dag var nok en del av skylden.

Jeg har i dag kjøpt pakke med 3, så det blir iallefall 2 ganger til om det trengs :)

Men satser jo på at det blir med denne ene gangen da, hehe.

Vil bare takke for oppmuntring alle sammen, det hjelper virkelig å lufte ut her inne!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...