Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #1 Del Skrevet 17. januar 2010 Hei Er det noen av dere som kan hjelpe meg! Jeg er student 2.året og venter mitt første barn. Har jobbet en del i 2009, men lite ved siden av studiene. Jeg blir samboer med barnefaren før babyen kommer. Han jobber fulltid. Er det noen som vet hva jeg kan få i stipend og støtte? Blir permisjon fra studiet høst 10 og vår 11. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141291436-gravid-student-hva-kan-jeg-f%C3%A5-av-st%C3%B8tte/
MamiK Skrevet 18. januar 2010 #2 Del Skrevet 18. januar 2010 Gå inn på lanekassen.no, der kan du lese mer. Kort fortalt: Har du ikke opparbeidet deg noe særlig fra en jobb, er det vanligst å takke ja til en engangsstønad fra NAV på ca 35 000,- Så er det opp til deg å fordele pengene utover det året du har permisjon. Fra lånekassen får du fult lån og stipend - som stipend (altså gratis) i 10 mnd. (Dvs 85 000,- på 1 år). I tillegg får dere barnetrygd som er på rundt 900,- Far får forsørgerstipend om han også er student. Når du er tilbake på skolen får du stønad som før (ev. stipend og lån) og, du får forsørgestipend for barnet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141291436-gravid-student-hva-kan-jeg-f%C3%A5-av-st%C3%B8tte/#findComment-141295665