Gå til innhold

Renhold og gravid - trenger noen råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige "skoleår" jobbet jeg fast som renholdvikar her i Trondheim på skoler barnehager og aldershjem i all hovedsak.

I fjor høst begynte jeg på NTNU, men jeg trives ikke.. så har lyst til å begynne å jobbe igjen. Helst skulle jeg hatt butikkjobb av noe slag for er så lei av å vaske, men vasking er nok det jeg har størst sjanse til å få.

Så kom jeg på at jeg har lest litt forskjellig ang. hva man kan/kan ikke bør/bør ikke når man er gravid, med tanke på f.eks løsmidler, tunge løft, tungt fysisk arbeid osv.

Nå i dag inneholder nok de vaskemidlene som brukes lite løsemidler, så er ikke det jeg er mest bekymret for.

Men bør jeg holde meg unna renhold nå som jeg er gravid, eller går dette bra?

Skulle gjerne hatt noen synspunkter på dette, så jeg vet hva jeg kan gjøre : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja renhold er en av de yrkene man ikke skal være i som gravid da blir man stortsett permitert...sykemeldt

Skrevet

Var det jeg regna med ja desverre.. så vil nok sikkert være vanskelig for meg å skaffe meg jobb nå:s

Orker bare ikke tanken på å sitte på rævva de neste 7 månedene.. huff

Skrevet

Du skal ikke sitte på ræva dersom du er frisk. Da skal arbeidsgiver tilrettelegge slik at du kan gjøre noe. Være med å hjelpe til, sikkert endel ting som skal gjøres som ikke konkret er å vaske gulv og bære tungt?

Skrevet

jeg er renholder og 4.gangs gravid. Har ikke hatt noe problemer med dette. Bruk hansker evnt. munnbind hvis du føler deg tryggere da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...