Trultetryne Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Snuppis vil ha pupp hele tiden.. Jeg får jo ikke gjort noe annet ennå amme og amme hele dagen. Jeg skulle så gjerne fått henne til å ta smokk, men hun bare spytter den ut. Har prøvd mange forskjellige. Nå er hun straks 2 mnd og det er vel kanskje for sent..
*dreamteam* Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Sikkerpå at du har nok melk da? hadde det også slik, men da jeg begynte med mme ble han ordentlig mett og dermed litt bedre. Men smokk fikk jeg han aldri til å ta og er fortsatt veeeldig glad i puppen om natta...
Trultetryne Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2010 Det kan godt hende jeg for lite, jeg har tenkt på det selv også. Snakket med helsesøster om det før jul, og hun mente jeg skulle prøve å pumpe litt på dagtid og gi på flaske på kvelden. Har prøvd det, men syns ikke det ble så mye bedre. I tillegg tar det en evighet å pumpe.. jeg bruker sikkert en time på 100 ml. Jeg får kanskje høre med helsesøster igjen. Vi skal dit på fredag.
mammas skatter <3 Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 min lille vil som oftest ikke ta smokk når han skrik. han får nokk mat. e pumpe me å gir på flaske å så får han mm. men skrik/sutre jør han. klare ofte å roe han ned me at han får sutte på lillefingern for ofte så skrik han ikke fordi han e sulten min da..... å pumpinga skal være sikkert at d går treigt me. bruke 1 time kvar gang e pumpe for så å få ut bare 100 ml. må jo tømme dem for ikke å få betennelse eller forstoppelse i de også....
Mamsebamsen Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Min eldste tok ikke smokken før han var 4 mnd. Men han ble aldri helt avhengig, så da vi glemte å gi han den en periode da han var 10 mnd, sluttet han av seg selv. Ppøver dere å tilby den når hun er rolig eller når hun er oppkavet (i situasjoner der hun egenlig trenger den)? I tilvenningsfasen bør hun få den når hun er rolig og passe mett, men ikke stappmett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå