Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg hadde innsett i uke 2 (mandag).

Så nå er jeg på rg 6 og syntes det er en eeeeeeeeeeeeevighet til rd 14 og testdag.

Jeg begynte på sprøyter på 2.juledag, men modnet litt tregt denne gangen så jeg gikk 4 dager lenger på sprøyter etter første ul og hadde derfor ikke uttak før fredag i uke 1. Dette er vårt 2 ICSI.

Heisann

Så kjekt at vi er flere fra uke 2, da kan vi følge hverandre!

Spesielt at halvparten av oss er rugere for 1. gang. Ha ro og tolmod jenter, det er stikkordet akkurat nå tror jeg.

Du "2 snart 3" er jo kommet kjempelangt du, hihi. Du skal teste 4 dager før meg, 3 dager før de andre jentene, og det er jo kjeempelenge.

Dette er 1. gangen jeg ikke er i jobb og kan virkelig ta det med ro. Det er så deilig, hååper det hjelper! Prøver å ligge på sofaen og ha det deilig og varmt så ofte jeg kan også går jeg meg en halvtimes tur en gang på dagen. Blir veldig snopesyk av sofaliv, det hører liksom med, men jeg holder meg så godt jeg kan :-). Og endelig - jeg er helt røykfri, hadde problemer med å ikke røyke i det hele tatt før innsett, men etter det så går det bare helt glimrende.

Krysser fingrene for oss, vi skal klare å være gravid nå og holde på det i 9 mnd og da skal vi føde velskapte barn!!

Hei rugejentene, hiver meg på her! :)

Hadde innsett av to fryste egg fredag 15.jan.

Holder på å gå på veggene nå, kjenner etter alle mulige symptomer, men det er vel bare Crinonen som spiller hjernen mitt et puss :(

Disse rugedagene er så lange så lange, spørs om jeg klarer å holde meg til å teste når jeg skal. Har ingen tester hjemme, med vilje.., så håper jeg klarer det :)

TVI TVI til alle sammen :) Måtte det lykkes for oss!

Annonse

Heisann jenter og velkommen til Bicon!

Jeg har gjort samme som deg Bicon, ingen tester hjemme men synes tiden går alt for tregt. Og jeg som ellers alltid klager på at tiden flyr fra meg.

Hva gjør dere for å få tiden til å gå? Jobber? sykemeldt? Hekler? Tvinner tomler?

Har dere noen symptomer?

Jeg er sykemeldt, men det har andre grunner enn denne behandlingen.

I går og i dag har jeg hatt forhøyet temp, mellom 37,4 og 37,8... lurer på om dette kan være et bra tegn??

Ellers så har jeg denne gangen en god magefølelse, og det kan vel også være litt farlig, da skuffelsen blir enda mer brutal om testen blir negativ.

Ømme pupper til tusen, men det er nok Crinonen, da jeg hadde det forrige gang også, med negativt resultat.

Ellers er det rumling og murring, da spesielt nede i høyre side, dette kommer og går.....

Hadde vært gøy å høre deres forløp med jaktinga på symptomer :)

Hm, ingen idé om det med tempen. Følger aldri med på det selv, sørger bare for å holde meg varm. Kanskje du bør lage en tråd og høre om noen vet?

Har også veldig store forhåpninger denne gangen, har bestemt at dette skal gå bra så fallhøyden er større enn noen gang dersom det ikke går.

Med godvilje så er jeg kanskje litt øm i brystene. Rart dette med symptomer, var gravid utenfor livmoren i fjor (plutselig midt mellom alle ivf forsøkene) og da hadde jeg ingen svangerskapssymptomer i det hele tatt og hadde ingen idé om graviditeten før jeg fikk dritvondt og ble innlagt.

Ikke så lett å forklare, men ellers så føler jeg på en måte tyngde i eggstokkområde. Var livredd i helgen etter innsett på fredag, for det føltes som jeg skulle få menskramper, men slo det fra meg for det var alt for tidlig og ikke mulig tror jeg. Håper det bare er ømhet etter uttak, var bare 5 stikk, men dog.

Tror faktisk mange ganger at en kjenner så mye etter symptomer etter innsett at en begynner å kjenne ting som kanskje ikke stemmer helt... Blir jo helt koko av dette her... Hadde jeg bare kunne teste i dag, og få et svar liksom...

Jo, en føler nok litt i eggstokkområdet etter uttak, jeg ble selv ovestimulert når jeg tok ut fjor høst.. kunne nesten ikke gå på beina, og da ble det sykehuset neste... da var det rundt 25 stikk, og 18 egg ut....

Har PCO så eggstokkene mine er alltid litt hovne og ømme, så det må jeg se bort fra.....

Godt å komme i gang så tidlig i år, da jeg har bestemt meg for at innen dette året er omme, så skal jeg ha bolle i ovnen :)

Høres forferdelilg vondt ut å bli overstimulert Bicon. Utrolig hva man skal måtte gå igjennom i denne karusellen. Godt at du ikke ble det denne gangen :-)!

Hvordan går det med dere nå??

Ikke så mye nytt her, kjenner litt her og der innimellom og nå tror jeg at jeg kan si at jeg har litt ømme bryster, yohoo. Er fremdeles positivt innstilt og tror at det skal gå bra denne gangen!

Nå er det mindre igjen til vi skal teste:-)

Merkelige greier dette her, i dag syns jeg puppene er mye mindre ømme..., så nå stuper jo håpet mitt :(

Har fremdeles den den litt oppspilte følelsen nederst i magen...

Har sååå vanvittig lyst at dette skal gå veien nå! Føler det jeg fortjener å se en positiv test... Det begynner å slite når det er på det 9`ende året med prøving.

Men heldigvis kom vi inn etter mye om og men til Porsgrunn :) :)

Har du flere forsøk bak deg? Mulig du har skrevet det en eller annen plass da :)

Ikke la håpet stupe bare for det Bicon! Det har ingenting å si!

Det skal gå bra for oss, vi MÅ være gravide nå! Jeg tror på det også, helt alvorlig, det SKAL gå bra.

Jeg har forsøkt å bli gravid siden jeg ble 30 år. Hadde liksom alltid bestemt at jeg ikke ville ha barn før jeg ble 30. Ville først reise rundt å utforske verden. Da jeg ble 30 hadde jeg vært sammen med typen min i noen år og ville ha barn, hadde aldri tenkt på at det ikke skulle være peace of cake, men det var det ikke. Vi bodde i utlandet og prøvde på egenhånd fra år 2003 til 2007, prøvde å få hjelp der vi var, men det ble bare tull og cysteoperasjoner. Så i 2007 da reiste vi hjem igjen til Norge å søkte hjelp her og har siden 2008 holdt på med ivf forsøk.

Trykker du på navnet mitt så kommer du inn på profilen min så kan du se hvordan de har gått..

Annonse

JA, la oss ikke miste motet! Nå er spiren satt, for oss begge :) Spm er om det kommer 4 småtroll ut av det da,,hehe

Du har jammen hatt en lang hard vei Lucy, må si jeg er imponert av at du har sånn ståpåvilje!

Som mange sier her inne, det er ikke for pyser dette her!

Merket etter første runden at jeg var klar som et egg med det samme jeg hadde fått det negative resultatet, men for meg er det rugetida som er verst, håp og elendighet om hverandre...

MEN, den magefølelesen denne gangen er anderledes, så jeg skal gjøre som du sier, tro dette går veien! :)

Og du.. Takk for oppmuntring :)

Jeg har også alltid synes at rugetiden har vært værst, har alltid vært kjempenedtrykt, irritert, grinete og sliten. I forbindelse med det sisste forsøket var jeg sykemeldt 4 uker. Da jeg kom tilbake på jobb gikk det bare 1 uke og noe før jeg ble sykemeldt i en uke igjen grunnet svangerskap i eggelderen. Da jeg kom tilbake var det mye sure miner fra sjefen min og det endte med at jeg fikk sparken "gr økonomiske årsaker".

Denne gangen er alle medisinene mine byttet ut og jeg har ikke jobbstresset og jeg må bare si at jeg har en totalt anderledes opplevelse av hele ivf prosessen og rugetiden enn de andre gangene. Synes tiden er laang og alt det der, men målt opp mot de andre gangene går dette som en drøm, så det å være mentalt "oppe" betyr grådig mye, ikke for om man blir gravid eller ei kanskje, men for en selv iallefall.

Det er noe med å kunne slappe skikkelig av, en kan liksom ikke gjøre så mye fra eller til.. Enten så fester egget seg eller ikke.

Det er bra du har det sånn denne gangen, det med jobben, spm, grinete sjef, nysgjerrige kollegaer, kan klare seg uten det ja :)

Ikke så mye som kan stresse mer enn det!

Men.., nå er det positiv vinkling fremover mot neste fredag :)

Lurt å ha en som drar en med på tur :-)

Har gått en 1 time nå. En halvtime for i går og en halvtime for i dag:-)

Begynte å stikke ganske mye i eggstokkområde på ene siden mens jeg gikk. Det er mindre nå men det er der enda. Håper ikke det er noe gale.

Forsvant de andre uke 2 jentene? Noen flere som har noe på hjerte så kom med det! :-)

Jeg har ikke forsvunnet - bare gjemmer meg i bakgrunnen ;-)

Her går dagene overraskende greit - stuptrøtt bare :-S

Har ikke helt troen på dette...

Sikker på at mensen kommer en ukes til etter "normalt",

den drøyer det lenge nok til at forhåpningene stiger..

Menmen.. finner jo ut av det før eller siden uansett ;-)

Hvor mange dager fikk dere beskjed om å vente før dere testet?

Jeg fikk beskjed om å drøye det i 3 uker.. - dette pga at de fleste som ikke blir gravide får mens noe senere enn vanlig... For å "skåne" en selv mest mulig mao....

Er ikke det vanligste 2 uker?

Mange snakker om de berømmelige festesmertene, men har ikke anelse hvor det skal stikke, og hvordan det skal kjennes ut....

Syns mange snakker om at det skal gjøre ganske vondt, men det har ikke jeg hatt...

Hvordan ser din crinone ut når den kommer ut igjen? Min er av og til litt rosa på farge.....

hehe, enn alt vi kan diskutere her inne :)

Jeg har hatt betydelige bivirkninger av progesteron-støtten. Har vært skikkelig kvalm, hatt ømme pupper, oppblåst mage etc, etc, kort sagt alle bivirkninger som det stod i vedlegget at men kunne få. Og dette oppstod nærmest momentant etter første stikkpille så dermed er det bare å gi opp å jakte på symptomer...hehe.

Den uken som har gått etter innsett har jeg levd helt som normalt (i den grad det har vært mulig så elendig som jeg har følt meg til tider). Har til og med trent litt:). Det har vært veldig hektisk på jobben, så jeg har ikke hatt tid til å tenke så mye på rugeegget heller. Det blir vel verre i neste uke når det nærmer seg...

Håpefull, jeg fikk beskjed om å teste 2 uker etter innsett. Synes 3 uker hørtes veldig lenge ut. Så lenge hadde nok ikke jeg greid å vente:) Skjønner ikke helt at det skal være skånsomt å gå enda en uke i uvisshet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...