Gå til innhold

Hyperemeses og sykehus

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Er det noen av dere med ekstrem svangerskapskvalme som har blitt utredet på sykehuset? Legen min sier at jeg bare må spise jevnt og sove/ holde meg i ro, men formen har bare blitt dårligere (svinger veldig fra ikke klarer noe til at jeg kan tusle litt oppe). Lurer på om jeg er dehydrert og mangler mineraler som holder væsken i kroppen. Burde jeg be om en utredning eller er man døden nær da? Går litt bedre i dag (men er uansett kvalm selvsagt), men i går var jeg helt panisk.

Må legge til at jeg er ekstremt slapp, har hvilepuls på ca 100, veldig mye svimmel og føler meg tørr i munn og lepper. Er 4. uken jeg ligger. Har vært kvalm i ca 5,5 - er nå 11 uker på vei.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141290923-hyperemeses-og-sykehus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, legen din kan ta en urinprøve og sjekke "ketoner" (tror det er sånn det skrives). Over antall prosent, må du få væske på sykehuset. Det sjedde til meg for 3 uker siden, best nyttårsaften har noensinne opplevd :(

Men det hjalp utrolig mye. Nå kaster jeg opp ikke lenger i hvert fall, men er fortsatt veldig kvalm. Jeg er 9 uker på vei nå.

Med forrige barn kastet jeg opp i fem mnd men ble aldri så dårlig at jeg skulle på sykehuset.

Stakkar deg, det høres fælt ut. Håper det ordner seg og er snart over. Jeg kan nesten ikke fatte hvor heldig jeg har vært selv (håper alt er i orden da), de sier jo at "jo kvalmere jo bedre", men det er rett og slett grotesk. Det er ikke mye til trøst, men mange opplever dette kvalmehelvetet. Lykke til!

Annonse

er selv i slutten av uke 9 nå, har vært i kjempedårlig form i fra uke 5 :( har enda ikke kastet opp, men har vært kvalm å slapp og trøtt osv.. har vært heldig vist jeg har følt meg i fin form i en time eller to midt på dagen liksom... :o det har vært ett slit, har begynt å gråte på kveldstid til samboeren min å sakt at jeg klarer ikke mer å tårene har strømmet på.. men nå for 2 dager siden så begynte det å gi slipp, føler meg ikke så trøttlenger og er kun kvalm når jeg begynner å bli sulten eller trøtt og av å til når vi er ute å kjører bil... er så gla det endelig slapp taket, å håper det ikke kommer til bake, det var bare helt forferdelig :( men når jeg tenker på alt det positive jeg har i vente så blir humøre litt bedre :) legen sa til meg at det var et kjempe bra tegn at jeg var kvalm og trøtt og sliten :) har mistet 4 ganger tidligere, å jeg har aldri vært kvalm eller ute av form da, kun en smule hormonell... men nå er jeg er gravid for 5 gang å merker stor forskjell.. har alle tegnene, kvalm, trøtt, har voksesmerter av og til og er veldi svingende i humøret :)

Innleggelse ved på sykehuset kan være det beste i en slik situasjon du beskrivelser. kjenner flere som har fått det tilbudet og har fortalt hvor bra det var bare det å få væske intravenøst. Har selv hatt hypermesis denne gangen og ble ikke innlagt. Ser nå i ettertid at jeg skulle blitt det. Så vær ikke redd for innleggelse og ta godt vare på deg selv i den situasjonen med mye kvalme og oppkast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...