Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet om arbeidsavklaringspenger gir grunnlag for rett til fødselspenger?

Får man isåfall samme rettigheter som om man har jobbet, vært sykmeldt eller mottatt svangerskapspenger? Får far også rett til permisjon når mor har mottatt arbeidsavklaringspenger?

Takknemlig for svar:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141290712-arbeidsavklaringspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at arbeidsavklaringspenger gir rett på foreldrepenger, men slik jeg har skjønt det må man ha mottatt de i minst 6 mnd før permisjonen begynner på lik linje med sykepenger, dagpenger, svangerskapspenger eller lønn... Går man altså over fra rehab/attføringspenger til arbeidsavklaringspenger må man motta arbeisavklaringspengene i minst 6 mnd før permisjonen starter, nytter ikke med 5 mnd.... Hvorvidt far har rett på permisjon er jeg usikker på, har ikke lest noe om det....

Takk for svar:o)

Jeg har innvilget rehabiliteringspenger/arbeidsavklaringspenger tom 25/7-2010. Er ikke gravid enda, men planlegger å bli det (vært prøvere leeeenge...), så hvis vi lykkes snart, håper jeg dette gjelder for oss:o)

Virker ikke som om NAV har oppdatert nettsiden sin enda ang arbeidsavklaringspenger og rett til foreldrepenger, jeg kan ihvertfall ikke finne noe om det...

• 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...