Gå til innhold

Mann som slår!(Langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.

Jeg og samboeren min har bodd sammen i 4 år.Vi er begge i begynnelsen av 20 åra.Vi har to små barn sammen.Eldste på 19 mnd og minste på 8 uker.Han har alltid hatt stor tempremangs problem.Når han blir sinna så er det som det svarte for ham.Han slår rett hvem som helst.Når han er ute,så ender han alltid i slåsskamp med fremmede.Trenger ikke være i alkohol tilstand.Har mange ganger vært anmeldt for voldt.Han har også slått meg 2 ganger mens jeg gikk gravid.Det har aldri vært ok for meg å bli slått!!!

Når alt er over,så beklager han og sier at han aldri skal gjøre det igjen og det var feil og det bare svarte for meg...........

Problemene er ikke egentlig store.Vi krangler fordi når han går ut og ikke kommer hjem før dagen etter,eller som hvis han er våken hele natten og sover dagen lang mens jeg strever med to barn alene.

Itillegg så gjør han ingenting hjemm.Og han våkner og rett på jobb.Han jobber aften vakter.

Når han slår meg,han gjør det også foran gutten vår.Han gråter når jeg gråter.Stakkar barn.Jeg vil ikke at han går gjennom det i oppveksen mens han ser moren blir slått!!!

NOK ER NOK.Jeg har bestemt meg for jeg orker ikke mer, men han er så lei seg og vil ikke at jeg skal flytte, han mener vi kan ordne opp,for barnas skyld. jeg føler at det ikke går for det har skjedd for mye og jeg klarer ikke glemme.Han sier mye stygt til meg når vi krangler, han sier de såreste tingene.

Jeg er klar til å flytte,har vært hos mekling.Men når jeg tenker helt frem i tid,så lurer jeg på om jeg gjør riktig for barnas skyld.Han sier at han vil gå til psykolog.Men jeg ser ingen håp om han kommer til å forandre seg.

Hva bør jeg gjøre?Og hvor langt tid skal jeg gi han til å forandre seg.

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min anbefaling for deg er å flytte fra mannen - for din egen og barnas skyld. Siden han har voldelige tendenser bør han også ha lite samvær. Hvis han faktisk kommer seg til samtaler hos psykolog, og får stort utbytte av det, slik at han får en helt annen sinnemestring, så kan du heller vurdere da om du vil bo med han igjen. Du må ikke la deg overtale til å bli fordi han sier det er bra for barna å se mor bli slått av far. Du må ikke la deg manipulere til å bli for at han skal gidde begynne hps psykolog. Dersom du blir, viser du at du aksepterer at han bruker vold mot deg og skader barna ved å ta fra dem trygheten. I en situasjon der han har deg og barna boende hos seg uansett hvor ille han oppfører seg, har han ingen motivasjon for å forandre seg. Det krever mye styrke å bryte med en sånn mann, og det krever mye motivasjon av han også om han skal klare å forandre på hvordan han reagerer mot deg når han møter motstand eller det som han oppfatter som motstand. Menn som slår er mindre flinke til å kjenne på andre følelser en sinne, og har smalt repetoar av atferder - fysisk utagering - når de føler at noe er vanskelig. Det er iallfall bra at han angrer seg. Da er muligheten for forandring større. Ikke alle menn angrer seg, men synes volden er berettiget, og at det er damas oppgave å ikke gi han lyst til å bruke vold. Vær obs på at fysisk vold som regel følger etter psykisk vold. Den psykiske volden markerer at spenningsnivået han øker, og så, når det ikke enger holder p si mye stygt til deg, så bruker han fysisk vold. Etter å ha brukt fysisk vold er han roligere. Men så bygger det seg opp igjen. Det kalles voldsspiralen. Lever man med en sånn en, så kan det til slutt bli vanskeligere å se omfanget av den psykiske volden, og grensene fro hva man finer seg i, flyttes. Det er iallfall positivt for deg at han har vært anmeldt flere ganger av andre. Da blir det lettere å bli trodd. Det er jo noen menn som bare bruker vold mot den som står de aller nærest. Så din type har noen egenskaper som øker sannsynligheten for at du kan komme deg ut av dette, enten alene med barna eller sammen med han igjen hvis han går til behandling og har nytte av det.

Han må bevise først at han kan fungere, du må ikke ta hensyn til han, men tenk på deg og barna.

• 3 uker senere...
Skrevet

"Problemene er ikke egentlig store" ?????? Kjære barn, du må nødt å komme deg ut av forholdet før det er for sent!!!!!!! Vold øker i takt med bruken!

Ring med en krisesenter i dag, og få hjelp til å planlegge hvordan du skal gjøre det og hvor skal du. Dra aldri uten noe plan og aldri mens han er hjemme. Han kommer til å slå deg i hjel i det du vil prøve å komme deg ut.

Din man er syk og han trenger hjelp. Du har et ansvar foran barna dine å holde de langt unna han, til han har fått den hjelpa han har behov for. Han skader barna dine selv om han kanskje ikke er fysisk vodelig mot de - enda.

Når ungene dine blir store, kommer de ikke bare til å hate faren sin, men også deg, for at du lot det skje.

Nei, jeg er ikke hysterisk men jeg er realistisk og snakker av erfaring.

Ring med krisesenteret i hjemmebyen din og snakk med de, så ser du hva de anbefaler.De har også taushetplikt dersom det har av betydning for deg. Du må nødt å få hjelp utenfra, du har levd for lenge rundt han, for at du egentlig kan se i hvor stor fare du og barna dine lever.

Skrevet

"Problemene er ikke egentlig store" ?????? Kjære barn, du må nødt å komme deg ut av forholdet før det er for sent!!!!!!! Vold øker i takt med bruken!

Ring med en krisesenter i dag, og få hjelp til å planlegge hvordan du skal gjøre det og hvor skal du. Dra aldri uten noe plan og aldri mens han er hjemme. Han kommer til å slå deg i hjel i det du vil prøve å komme deg ut.

Din man er syk og han trenger hjelp. Du har et ansvar foran barna dine å holde de langt unna han, til han har fått den hjelpa han har behov for. Han skader barna dine selv om han kanskje ikke er fysisk vodelig mot de - enda.

Når ungene dine blir store, kommer de ikke bare til å hate faren sin, men også deg, for at du lot det skje.

Nei, jeg er ikke hysterisk men jeg er realistisk og snakker av erfaring.

Ring med krisesenteret i hjemmebyen din og snakk med de, så ser du hva de anbefaler.De har også taushetplikt dersom det har av betydning for deg. Du må nødt å få hjelp utenfra, du har levd for lenge rundt han, for at du egentlig kan se i hvor stor fare du og barna dine lever.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...