Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da er det bare og vente på tr, som skal dukke opp onsdag-torsdag ca.

Da blir det sprøytestart før uka er over, juhuuuuuu hehe, grugleder meg til sprøytene. Men det gikk greit sist, så fikser det vel nå også.

Krysser fingre og tær, å så har vi enda 2 forsøk hvis det ikke skulle gå denne gangen. Kjenner vi er ganske avslappet enda.

Er det flere som skal begynne på sprøyter nå ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg begynner med sprøyter på onsdag. Altså den 20 jan.

Gruuuuuuuer meg.

Har fullstendi sprøyteskrekk. Men overlevde no sist gang,,så må vel berge denne gangen også,,,håper jeg;) hehe

Skrevet

Jeg begynner også denne uka! Onsdag eller torsdag. Synes det er helt OK å stikke med Puregon, men tar Fragmin ved siden av. Den er vond syns jeg... Lykke til jenter!!

Skrevet

Så fint at vi er flere :)

Jeg skal bruke Gonal-f denne gangen også, men kort regime. Sist gikk jeg på nesespray+ g-f og ble overstimulert. Krysser fingre for at det ikke skjer nå.

Så da ønsker jeg oss full klaff :)

Blir spendene

Skrevet

Jeg begynte på sprøyter på fredag. Det er vårt første forsøk. skal på ultralyd 21.januar.

Skrevet

Heia :)

Jeg begynner på sprøyter på torsdag...Menopur.

Gruer meg skikkelig nå, skal ikke bruke denne pennen jeg har gjort to ganger før, men ordentlig sprøyte samme som eggløsningssprøyta...og hver dag da!! :/ ...huff...

Men vi overlever nok det, når man tenker hva utfallet kan bli :-)

Skrevet

Heihei

Jeg starter også med sprøyter kommende uke, nærmere sagt på lørdag. Er første forsøk, så veldig spent på hvordan jeg vil reagere på Puregon. Tenker at det skal gå helt greit å sette sprøyte på meg selv, jeg er nok mer pysete når det gjelder smerte..hehe..Tenker litt på om jeg blir et skikkelig hormontroll eller om jeg får mye vondt..

Er det noen av dere som er sykemeldt i sprøyteperioden?

Skrevet

Ved første ivf var jeg faktisk sykemeldt fra dag 1 med spray til negativ test.dette grunnet jeg ikke ante hva jeg gikk til eller hvordan jeg skulle reagere på medisinene.Forige gang var jeg på jobb helt til uttak, så sykemeldt til testen ble tatt, 2-3 uker tror jeg.

Det går helt fint å arbeide for meg under hormonbehandlingen,men bedre for meg å kunne ta det roligere etter innsett, jobber natt + tung jobb og alene på nattevaktene.Blir å gjøre samme denne gang som sist :-)

hehe, hormontroll ja, synes jeg er det allerede ;-) jeg fikk ikke vondt, men kjentes veldig full ut der nede, kansje ikke så rart, rene eggfabrikken,hehe ;-)

Skrevet

Jeg begynner også denne uka, torsdag eller fredag tenker jeg = )

Moro!! Begynner på Puregon og skal ta Orgalutren samtidig fra dag 6 eller no...

Var i Porsgrunn i går for sjekk og det var så vidt jeg fikk lov å starte denne gangen. Nå som endelig cysta er borte, hadde en folikkel fylt seg med blod etter forrje eggløsning isteden. Legene ble enige om at det kanskje ikke blir no bedre neste gang, så vi fikk klarsignalet vi har venta på. Jeg er visst "en utfordrene nøtt", så det blir spennende å se hvordan dette går...

Ellers er jeg sykemeldt ut måneden (pga en kronisk sykdom jeg har som herjer fælt nå) og har tenkt til å være hjemme i februar også. Sykesøstra vi snakka med i går syns at det kunne lønne seg sånn at jeg slapp å tenke på no mer enn forsøket nå, så da får vi bare håpe fastlegen (eller herr Udugelig, som han burde het) er enig. Veeeldig deilig å kunne slappe av så godt det lar seg gjøre nå, det trengs!!

Vi får være flinke jenter og stikke framover nå da!

Lykke til = )

Skrevet

Etter 4 uker på spray var jeg til kontroll i dag, og alt så fint ut:) Jeg skal begynne med puregon i morgen. Spent på hvordan det vil gå å stikke meg selv. Siden jeg er ung (23 år) ville de at jeg skulle begynne på en litt lav dose, og komme til kontroll etter noen dager. Så jeg skal ta 100IE, og til kontroll på mandag. Masse lykke til alle (snart) stikkere!:D

Skrevet

Startet på sprøyter onsdag den 13 og ultralyd den 21 januar :)

Skrevet

Jeg skal begynne på sprøyter idag,,å jeg MAKTER det ikke selv:(((((...

Ny sort denne gangen også,,,med utblanding av pulver osv......Tror jeg blir ekstra nervøs av denne grunn.

Om det skal bli rett osv......

Nei så her er det bare å dusje,, å hive seg i bilen. Må på legekontor å få hjelp jeg ja.

Skrevet

Lykke til Pia76,

det går helt sikkert bra. Jeg blandet sist og det var ikke noe problem. Men nå skal jeg ha penn og er kjempespent på om jeg kommer til og stille den riktig hehe. Tror det er sån når det er noe nytt, å så er vi redde for og gjøre feil.

Men jeg jenner ei som fikk satt sprøyte på apoteket hver dag og en nabo gjorde det på henne på søndagene, Så alt går :)

Jeg venter på tr, kjenner det murrer, så i dag eller morgen bør den dukke opp. Utålmodig ja hehe.

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Ja da har jeg begynt på sprøyter i dag. gikk bra denne gangen også.

Spennende !!!!!!!

Skrevet

Så flink du er:=)

Savner den pennen jeg,,,,,Likte den MYE bedre enn der utblandinga jeg holder på med på dette forsøket.

I går skulle jeg sette selv.

Mannen min blandet ut,,,jeg stakk inn nåla.

Men etter det, var jeg så kvalm å skjelven, att jeg ikke fikk trykket inn innholdet.

Så jeg holdt i nåla,,,mannen min presset inn medisinen.

Funket finfint ja:=)

Nytt forsøk idag,,hehe:=)

Skrevet

skikkelig teamwork :) så bra, det er heldigvis ikke mer en en drøy uke da. Var litt spent på pennen men det gikk bra, mye lettere en å blande ja.

Så da blir det ultralyd neste fredag og ut/inn uka etter :)

Skrevet

Akkurat som meg;)

Ul neste fredag jeg også:=)....29 januar

Skrevet

Jeg begynte med sprøyter på onsdag!

Har stresset voldsomt med selve utblandingen (menopur) - men det gikk over all forventing. Stikkingen går fint, men får vondt i det jeg tar nåla ut. Da svir det som et rent h.... i noen minutter ;) Hehe :D

Tenk, om ei uke skal jeg på ultralyd!! Synes tida har gått veldig fort!

(Håper rugetida også kan gå litt fort!) ;)

Skrevet

dag 2 allerede, stikkingen går bra, men blir skikkelig svimmel etterpå. Står ikke at det er bivirkning så regner med at det er en reaksjon på å stikke meg selv hehe.

Ellers bare litt hodepine, allerede :( uff.

Bruker 150ei gonal-f og skal begynne på urgalutran fra dag 6. Da blir det to sprøyter hver dag !

jaja hva gjør man ikke :)

Lykke til jenter

Skrevet

Hurra, da er endelig jeg igang og!!

300ie Puregon går lett som en plett = )

"Si takk og si ja, og bli med meg og stikk!"

*stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke-stikke....*

"Nå skal vi stikke, stikk-stikk" = )

Skrevet

tusen takk Tante Brun, nå har jeg fått den sangen på hjernen :/ også julesang da ;) hehe

Stikker til den store gullmedaljen her hehe, går så greit og bare litt vondt i hode. Går det bra med dere da jenter ?

Synes vi er kjempeflinke jeg :)

Skrevet

Hi-hi-hiiiii = D Da er vi to, lure!

Kom endelig igjennom til Porsgrunn nå, etter et par timer med "nettvek opptatt" (som jeg syns er heeelt håpløst). Tydeligvis veldig stress der inne i dag, for etter å ha sagt navn og fødselsnummer kom ho tilbake med en mappe og sa "ja, fryseforsøk i uke 7 ja"... NEI!! Ferskt forsøk NESTE uke!! Makan...

Hørte ho surra no veldig i bakgrunn, men ho forsto hva som skulle gjøres etterhvert med litt forklaring fra de andre der.

Så altså, ul på fredag ettermiddag og uttak i første halvdel neste uke.

HERREGUUUUD!!!! Nå skjer det lissom!!!

Jeg må spise ost og kjeks i helga, itilfelle det går bra... 9 mnd uten brie er litt lenge, så jeg får spise til jeg blir kvalm tror jeg ; )

Ingen ubehag fra Puregonen heller, men vanvittige menssmerter. Mulig det kommer av sprøyta, for sååå vondt pleier jeg aldri å ha.

Hvordan ligger dere andre an i løypa da??

Skrevet

Vi skal ha ul fredag morgen i porsgrunn vi også, ligger helt likt vi da.

Fikk også veldig mens smerter, så det er nok medisinen som gjør det.

Skrevet

Uff føler meg helt stinn/oppblåst i magen, sprøytene svir, buksa er trang, trøtt hele tiden, og så klumsete ! igår havnet kertsjupflaska i potetstappa så den skvatt utover og melkeglasset utover hele bordet,barbermaskinen til mannen gikk i gulvet -en fin sky av skjegghår overalt osv. For ikke og snakke om alt jeg klarer og lire ut av meg, tungen og hjernen samarbeider ganske dårlig til tider. Men humøret er på topp da :) blir mye latter her i huset hehe.

Ul i morgen tidlig, så da krysser vi fingre og tær på at alt er bra, og det blir uttak på mandag.

Hvordan går det med dere andre da ?

Skrevet

Hehe,,ja hva skal jeg si;):::: Ballongmaga,,,blåflekker etter sprøytene (hoooi kor jeg savner pennen jeg hadde sist),,,trøtt dagen lang...

HELDIGVIS ul imorgen,,så snart ferdig :=)..

Måtte le da jeg leste innlegget ditt lure. :=))))))). Skjønner det blir en del latter hos dere ja.:)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...