Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! fant akkurat ut at jeg er gravid. 4 uker iflg kalkulatoren her. Jeg var hos tannlegen i forrige uke, og da tok han røntgen av tennene mine. Noen som har hørt noe om det kan ha vært skadelig for spiren?

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok helst bra. Jeg har hatt tre tannlegebesøk denne gangen, før det gikk opp for meg at jeg var gravid (altså med røntgen hver gang). Hadde endelig satt av tid og penger til å ordne med etpar skikkelige tulletenner.

I forrige svangerskap hadde jeg også et besøk hos tannlegen med røntgen. Gutten min er normal han (om enn litt hyper til tider, he he)

Skrevet

Jeg jobber som tannhelsesekretær og hos oss tar de ikke røntgen hvis de vet at en er gravid. Dette fordi hvis det skulle skje noe med barnet i ettertid så kan de utelukke at det kan ha vært pga stråling fra røntgen hos tannlege. Men det er kjempelite stråling som blir brukt når det tas bilde så det går nok helt fint:)

Skrevet

Hei

Jeg logget meg akkurat på for å spørre om det samme...jeg var 4 uker på vei og visste ikke at jeg var gravid og da tok de masse røntgen bilder...har vært litt nervøs ja. Imorgen har jeg time for å rotfylle ei tann...vet dere om det er trygt??

Ang.bedøvelse etc.??

Skrevet

*dytt* lurer også på hvordan det er med bedøvelse o.l hos tannlege? skal borre imorgen

Skrevet

Vil anbefale dere å utsette tannlegetimen deres til dere er over i 2 trimester nettopp pga bedøvelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...