Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er det snart like før jeg blir fullstendig gal i hodet! Jeg er alene med gutter på 4,5 og 17 mnd, og er i full jobb. Det er aktive gutter, fulle av futt...og med sterke personligheter. De skjønneste ungene man kan tenke seg, og jeg elsker dem over alt på jord! Men det er jammen meg en tålmodighetsprøve å oppdra dem:-/ Begge (spesielt eldstemann) har slitt med store søvnvansker, og jeg har faktisk ikke sovet skikkelig siden eldste ble født:-/ Ingen av de sover noe særlig utover morgenen, men er oppe rundt 5-6 tiden uken igjennom. Det går i og for seg på et vis, men den siste tiden har minstemann funnet ut at dagen begynner rundt 3! Det er for tidlig:-(

Jeg legger minsten rundt 19, og da sovner han enkelt og greit. Han sover urolig store deler av natta, og rundt 3-4 tiden er det ikke mulig å få han til å sove noe mer. Har prøvd å gå inn, legge han ned i sengen og gå ut igjen opptil 12-15 ganger. Har prøvd å ikke si noe i det hele tatt...da hyler han som en gris til jeg kommer. Vi bor i leilighetshus, så jeg klarer ikke å la han hyle så evinnelig lenge ( maks 40-60 min). Har prøvd å ta han over i min seng...da skal han leke:-/ Har prøvd varm melk...Jeg har prøvd meg frem med ulike temperaturer på soverommet, pysk i ulike stoffer med og uten knapper og jeg har byttet vaskemiddel i tilfelle kløing skulle være problemet. Han er blid og glad når han står opp, så jeg kan ikke innbille meg at det feiler han noe.

Han sover 1 time på dagtid i barnehagen, men jeg tror ikke han er klar for å kutte ut dagsovinga ennå.

Guttene er hos faren sin hver 2.helg, men jeg kjenner at det ikke er nok å få sovet de to morgenene.

Jeg sliter med veldig lavt stoffskifte, og skulle egentlig hatt litt mer søvn for å klare jobb og unger alene. Nå er grensen nådd, og jeg er så sliten at jeg snart går rett i bakken!

Er det noen der ute som har noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover guttene på samme rom?

Hvor mørkt er det/lyst?

Prøvd å ha han oppe lengre enn 19, selv om han er trøtt?

Spiser godt før han legger seg, og bleia er tørr?

Dumme spørsmål, men...

Kanskje han trenger en kosebamse eller noe i senga si..?

Her sliter vi nå med det samme, vesla legger seg rundt 19... og sover urolig til jeg legger meg, da skal ho i senga med meg.. prøver jeg å ha henne i egen seng ligger hun å smågriner og står opp til slutt.

men her hjelper det ihvertfall med en flaske melk og senga til mamma..

skulle gjerne hatt henne i egen seng før juni og vi blir fire:/

har nå bare ett sov, pusser opp de tre andre her..så med tiden blir det vel lettere:) (får man håpe...)

Skrevet

Huff, det høres vannvittig slitsomt ut. Jeg tror jeg ville unnet meg å snakket med en ekspert (karin naphaug) og fått hjelp. Å få mer nattesøvn enn det du har nå er jeg sikker på er vedt noen kroner. Lykke til!

Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar:-)) Guttene ligger på samme rom ja...men jeg har tenkt å prøve å flytte senga til minsten inn til meg. Han er god og mett, med tørr bleie når han legger seg. Har prøvd over en periode å strekke legginga, men da ble søvnen enda mer urolig. han har kosebamse i senga;-) Det er mørkt på rommet hans, men det kommer litt lys gjennom gardinene fra ei utelampe hos naboen.

Hadde han ennå villet sove i min seng, så skulle han fått lov til det! *hehe*

Jeg har vurdert å ta kontakt med søvnterapeut, men etter å ha lest alle rådene hun gir på nett....så ble jeg litt i tvil. Jeg har prøvd omtrent alt som står der, så jeg er usikker på hva hun evnt kan bidra med:-)

Men det er uansett godt å få luftet min fortvilelse, og høre at andre også sliter:-)

Det er jaggu ikke meningen at dette skal være enkelt! Men heldigvis er vi mammaer laget slik at alt er glemt når de smiler mot oss og stråler:-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...