Gå til innhold

Noen som bor på Kjelsås?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om dere trives! :D Har så lyst til å flytte dit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært der? Det har jeg og der har du blanda dropps- veldig blanda.

Skrevet

Jeg er godt kjent på kjelsås, og her er det nydelig! Svindyrt, men bra! Ville absolutt bodd her hvis jeg hadde råd.

Skrevet

Vi flyttet fra Kjelsås for et par år siden. Flyttet et par mil utenfor Oslo og kunne da bytte leiligheten i et nokså stort hus med stor hage. Dyrt på Kjelsås med andre ord. Fint er det da, med naturen rett utenfor og fin utsikt. For meg ble det litt snobbete, i den forstand at alle innflyttere og mange av de opprinnelige er akademikere med høy inntekt og med "sunne akademikerverdier". Alle fedre sykler Birken, alle familier går tur i skogen hver helg og barna vet godt at pris og kvalitet henger sammen.

Skrevet

Ja, selvsagt har jeg vært der, ellers ville jeg jo ikke flytte dit. ;)

Det jeg liker er naturen, frisk luft osv. og god offentlig transport til byen, tog osv! Men har ikke råd til noen enebolig altså.

Kjipt om det bare bor snobber der.. Hva mener du da, med blanda drops? Bodd der selv?

Skrevet

Bodde der i tre år, elsker Kjelsås og savner området stort! Friskt, kjernesunt miljø, riktig som en over her sier at det er mye akademikere der (men akademikere har jo ikke så høy lønn)... mange som arver boliger etc. Vi bodde i en treroms i obos-borettslaget i Kurveien, hyggelig miljø der med mange barnefamilier som fikk god kontakt ute på lekeplassene. Jeg oppfattet miljøet der som relativt venstreorientert, verdier som friluftsliv, miljøbevistthet, intellektuelle interesser etc dominerte over mer materielle verdier som jeg ser i MYE større grad her vi nå bor. (Men dette kan jo kanskje ha endret seg siden vi flyttet derfra i 2004.) VI hadde ikke barn i skolealder da, så jeg vet ikke hvordan ungdomsmiljøet er, men etter det jeg hører andre sier er det godt! For oss var det et perfekt sted, med jogge/skimuligheter like utenfor døra, bading på Frysja, teknisk museum, for ikke å snakke om kjapp adkomst til ring 3 og kort vei til shopping (storo). Opplevde området som veldig trygt og godt. Vi drømmer om å komme tilbake, men det er dårlig med boliger for folk som har ti tommeltotter og ikke selv kan pusse opp. Prisnivået er jo helt hinsides etterhvert og slår f eks Holmenkollen! Lykke til med jakten...

Skrevet

Kjelsås/Grefsen er det ariske Norge. Ikke akkurat en hedersbetegnelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...