ninayngve Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Noen som vet hvordan det er med parkering på A-Hus ved fødsel? Vet vi skal gå inn på akuttmottaket, men er det parkering utenfor der, eller må far slippe av mor for så å parkere i parkeringshuset selv? Etter hva jeg kan huske var det ganske så kostbart å parkere i huset der, er det andre steder å stå hvis man må stå lenge parkert?
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Ved akuttmotaket er det kun kortidspark, slik at far kan følge opp før han flytter bilen. Da må man stå i parkhus, de er skikkelig på hugget de park-vaktene på A-Hus.
Bromelia Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Parker ved akuttmottaket, og gå inn der. Når du har kommet deg på føden og blitt tatt hånd om av jordmor så går mannen din og parkerer i p-huset. Ja det er grisedyrt, men jeg tror det er en makspris pr døgn. Da vi fikk vår første kjørte samboer mc da han besøkte oss... Det er gratis å parkere... Litt vanskelig med en meter snø....
Maisie Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 Det Pregn_nant og Snart_en_til sier! På gamle Ahus sa vi bare ifra i skranken at vi stod der og så fikk vi en lapp med "I fødsel" på eller noe som vi satte i frontruta. Sånn at vi skulle slippe å få bot før mannen fikk flytta bilen igjen. Men etter at du er tatt imot på føden, så går mannen og parkerer i parkeringshuset, ja.
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Akuttmottaket, er det i andre enden enn hovedinngangen? (Da vi skulle inn med storebror for astmaanfall parkerte vi der, og det ble langt å gå til andre enden. Fikk med meg at barsel var i den enden, men la ikke merke til hvor føden var... men fikk ikke bekreftet at det var en til på vei før vi ble utskrevet ;-)
ninayngve Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2010 Takk for hjelpen:) Da var det som jeg trodde egentlig... Bra det er en maks pris da...
Maisie Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 turbomamma - jeg har bare vært på nye Ahus to ganger, og da gikk vi inn hovedinngangen og ned den laaaange gangen til sengebygg 3, hvor de tar ul'er. Føden er visst i sengebygg 4, altså enda lenger ned, og dersom akuttmottaket er like ved sengebygg 4, så må jo akuttmottaket være bortenfor hovedinngangen. http://www.ahus.no/stream_file.asp?iEntityId=13889 Ifølge dette kartet (måtte inn på nettsiden og se om det var noe kart, hehe), så ser det ut til at akuttmottaket er på andre siden enn hovedinngangen, og at man må ta av til akuttmottaket i rundkjøringa. Står sikkert skiltet, kan bare ikke huske å ha lagt merke til det ettersom vi ikke har kjørt dit før. Er føden da kanskje på motsatt side av sengebygg 3?
Gjest Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 Jeg var på omvisning forrige uke, samt at jeg er til kontroll hver uke nå. Når dere kommer inn for å føde - kjør til akuttmottaket - der går det heis rett opp til fødeavdelingen, slik at dere slipper å valse nedover den laaaaange gangen for så å ta heisen opp. Dere vil bli guidet videre. Når dere kommer kjørende til ahus tar dere til høyre i rundkjøringa i stedenfor rundt og ned til phuset - da kommer dere til akuttmottaket:) Er skiltet altså Lykke til!
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 18. januar 2010 #9 Skrevet 18. januar 2010 Er ikke godt å si. Får håpe at noen som har født der eller skal føde i nærmeste framtid vil opplyse oss!
Bromelia Skrevet 18. januar 2010 #10 Skrevet 18. januar 2010 Til turbomamma: Jeg har vært ute på tur og sjekka hvor akuttmottaket er. Det er liksom på siden av sykehuset... På den siden luftambulansen har base... blir den retningen. Det er VELDIG godt skiltet... tror til og med det stod med rødt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå