Gå til innhold

Noen tips for å få Paps "babysyk"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så babysyk nå at jeg tror jeg dåner.. Vil så gjerne gi sønnen min på 16 måneder ett søsken! Syns det er greit at de ikke er såååå langt fra hverandre i alder så nå er jeg og egga mine klare som egg (hehe)!! Men pappa'n i huset her han syns det holder med 1 for nå.. Han er ikke interessert i en til før gutten vår er 4 minst sier han!! Det er for leeeenge syns jeg.. Hvordan overtaler dere pappan til å ønske flere?? Det er så viktig å være to om det og jeg vil at han skal ønske seg babyen like inderlig som jeg gjør!! WHAT TO DOO JENTER?? Noen tips? Noen som opplever det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååååh - jeg vet så altfor godt hvordan du har det :)))

Var selv i den situasjonen etter at datteren vår ble født, jeg var sååååå klar for søsken når hun bare var 4 mnd gammel, han var absolutt IKKE klar - mente også at det holdt med èn... :(

Jeg brukte 2 år på å overtale han, sommeren 06 + sommeren 07 og helt frem til våren -08 og så ENDELIG gikk han med på å prøve på nr 2. Det vi ikke hadde regnet med var at vi faktisk skulle slite med å få nr 2 - nr 1 kom jo til på p-pillen og var så uplanlagt som det går an å få blitt. Hadde da bare vært sammen i ca 5-6 mnd :)

Ble gravid etter ca 6 mnd men så mistet vi 12 uker på vei - ble gravid igjen nesten med en gang - og så mistet vi enda en gang til da 10 uker på vei!! Nå er det 8 mnd siden vi mistet sist - hadde ALDRI trodd det skulle ta så lang tid - så fortell mannen din at ting kan ta tid!!! Det behøver nødvendigvis ikke bli slik man planlegger. Nå blir datteren vår 4 år i februar - men skulle virkelig ønske at vi fikk to tette, men sånn ble det ikke...

Håper du greier å overtale mannen din og at du ikke bruker såååå lang tid som jeg gjorde - kjipt å være så babysyk i nesten 4 år :(((

Lykke til :)

Klem

Skrevet

Mannen min var og litt skeptisk, jeg var klar ca på barselavdelingen tror jeg:) Men hadde en liste i hodet mitt over gode argumenter som jeg presenterte for han. Snakket masse om det. Vi ble enige om å begynne å prøve når termin ville tidligst komme på 2 års dagen til sønnen vår. Det gjorde vi, og ble gravid med en gang! Han er født 17. og ny termin var ca 27. Mistet den spira, men håper i alle fall å få en ny baby før han fyller 3... Han er 20 mnd nå, så har ikke helt panikk enda:) Min liste over gode argumenter:

- De kommer til å like å holde på med det samme.

- Minstemann kan lettere arve av eldstemann.

- De kan leke med hverandre i feriene, liker å gjøre/se de sammen tingene.

- De kan ha felles venner.

- Det blir en kortere periode man skal følge til to ulike steder, en i barnehage og en til skolen.

- Man har fortsatt god tid sammen til å reise osv når barna er voksne og flytter ut.

- Man er ikke småbarnsforeldre/tenåringsforeldre i en evighet.

- Du rekker fint å opparbeide deg permisjonsrettigheter igjen uansett.

- Man vet ikke hvor lang tid det tar, jo før man setter igang jo bedre er det. Det kan jo ta lang tid!

- Jeg har selv hatt mye glede av å ha en søster som er 23 mnd yngre enn meg, og vi har nær kontakt fremdeles.

Var sikkert noen flere og:) Det funket på min kjære i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...