Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å reise til Afrika med småbarn? Tenker på Tanzania, Zambia o.l.. Jeg har lyst å reise til Zambia med mine barn på 3 og 5 år, og trenger noen tips og råd!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2010 #2 Skrevet 22. januar 2010 Hei, Husk at du må beskytte barna dine mot malaria i både Zambia og Tanzania. Ønsker du å dra på safari vil jeg anbefale deg å dra til Sør-Afrika. Der finnes det endel lodges i malariafritt områder. Sjekk med www.magellan.no. Det er en liten tur-operatør spesialisert på reise til det sørlige Afrika og det Indiske Hav. Hilsen Reiseglad mamma med 2 små barn
Rampongi Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Er iallefal masse malariamygg på Zanzibar. (verdens fineste øy) Både Tanzania og Zambia er flotte steder å reise tilså jeg skjønner godt at du vil dit. Om det er sånn at det er en del malariafrie områder i SørAfrika er nok ikke dumt å reise dit heller, selv om det er litt lenger. god tur!
Far til tre Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Det spørs vel litt hvorfor du vil dra, tenker jeg. Å ta med små barn til Zambia tror jeg ikke er noe vanskelig (uten at jeg har vært noe annet sted i det landet enn Livingstone). Har vært i Sør-Afrika både med og uten unger. Nå skriver du ikke hvorfor du vil dra dit, men er det safari som trekker? South Luangwa skal jo være flott. Vi har vært mye på safari i bl.a. Botswana, Kenya, Namibia, men det er ikke noe som egner seg for små barn. Én ting er at du gjerne må opp grytidlig for en morning drive, og at unger kanskje blir sure da. En annen ting er at man jo ofte deler minibuss med folk man ikke kjenner, og jeg syns ikke du kan utsette fremmede for dine barn i en sånn situasjon. Hvis en av dem brøler og får leoparden til å bli borte, da tror jeg ikke du har fått noen nye venner den dagen, for å si det sånn. Vi har unger på 3, 6 og 10. De to eldste kunne jeg tatt med, men ikke minstemann. Mht. at det "primitivt" og sånn, det ville jeg ikke brydd meg om. Bare sørg for at du har med det du trenger hjemmefra, ikke sikkert butikkene i Zambia er så velassortert på solkrem. Var i Lilongwe, hovedstaden i Malawi, og der fant jeg rett og slett ikke solkrem. De svarte uroer seg ikke så mye for dette med solbrenthet.
..... Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Takk for svar! Jeg studerer til å bli førskolelærer og siste semester kan vi velge å reise til Zambia for å skrive batchelor oppgave. Vi vil da være flere fra skolen som reiser sammen og skal bo på ett gjestehus i Livingstone i 3 mnd. Det er spesielt malaria jeg er litt bekymret for.. Er det noen som har erfaring med småbarn som må ta malariamedisin? Var det fint i Livingstone?
Far til tre Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Høres kjempespennende ut! Jeg husker ikke Livingstone som noe spesielt i den ene eller andre retning. De har jo svingt seg opp etter hvert som det har gått dårligere på den andre siden av grensen. Mange som før valgte å dra til Zimbabwe, velger vel nå Zambia isteden. Mht. malaria og småbarn hadde vi en runde med legen vår om det i forkant av en tur til Colombia i fjor sommer. Hun mente det ikke var så dramatisk som mange vil ha det til. Ellers kan du jo forhøre deg med http://www.reiseklinikken.no/ Vi bestemte oss for at det var greit at våre unger skulle ta det, men siden viste det seg at vi bare skulle til malariafrie områder, så vi trengte det ikke likevel. Kikka litt på noen bilder fra Zambia nå og fikk i hvert fall god lyst til å dra til Afrika igjen!
Rampongi Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Livingstone er en utrolig artig by. Spesielt siden det er så mye ekstremsport å finne på der. Men byen kan nok bli litt kjedelig når du skal være der i 3 mnd, men uansett en vanvittig fin opplevelse. Det er også veeeldig kort til grensa til Zimbabwe, så om situasjonen der er ok, kan dere jo farte litt dit. Vi bodde på fawlty towers midt livingstone. Fint hotell og kan hjelpe til med utflukter. Vi bodde jo på zanzibar og var i livingstone på ferie og ble satt ut av de brede gatene (som minner mest om usa) og ikke minst dagligvarebutikkene med det helt sjukt utvalg (vi var ikke vant til det fra tanzania), så livingstone ble en liten påminnelse om hvordan den vestlige verden er for vår del, men det er uansett afrika og et nydelig sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå