Gå til innhold

Blødde uten tegn til sår:O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sinnsykt lei nå! Har hatt stafillikokker, brystbetennelse og behandler nå med canesten mot sopp! Sluttet med brystskjold for noen dager siden, og syns det har gått greit, uten noe særlig vondt.

Men idag så jeg at jeg blødde når lillemann spiste, uten at det gjorde noe vondt, er heller ikke rød.

noen som har opplevd det samme? Kan det være canesten som tørker ut huden?

Frister lite med mangel av halve brystvorten enda en gang!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått til legen hvis det fortsatte.

Skrevet

Jeg har vært gjennom det samme som deg, betennelser og sopp - såre brystvorter i uke etter uke. Man blir så sinnsykt lei. Mine brystvorter blir fremdeles såre om jeg dropper skjoldet, så det er nok teknikken til lillegutt (3 mnd.) som ikke er helt grei - og sånn er det med noen barn. Bruker nå skjold hele tiden og tenker at det er helt greit. Har hatt time hos helsesøster på Nasjonalt Kompetansesenter for Amming på Riksen og vi har sammen blitt enige om at skjold er greit for meg.

Men spørsmålet ditt - jeg brukte canesten i 5 uker uten at jeg ble tørr, og sluttet på dagen uten at canestenbruken hadde fått konsekvenser, så jeg tror ikke det er årsaken. Men kan jo hende vi reagerer ulikt.

Vil bare si at jeg skjønner så veldig godt hvordan du har det. Ikke før jeg aksepterte at jeg var en brystskjoldbruker for et par uker siden, har amming vært ok. Var så mye fortvilelse forbundet med det hele veien.

Nå er det fint! Lykke til!

Skrevet

Brystskjold er et hjelpemiddel i silikon i brystform med rom til brystvorten som kan settes på brystet under amming for å beskytte såre brystvorter evt. hjelpe barnet å finne/få tak i brystet. Det er noen små hull på tuppen som barnet suger melken gjennom.

Skrevet

Hei Nory!

Det er visst ikke bare jeg som har slitt nei:S

Har vært skikkelig syk, rett og slett! De 10 første ukene har vært veldig tøff.

Men nå er jeg endelig bedre, lillemann har lært seg å suge uten skjold igjen, og puppene mine har endelig herdet!:D

Jeg også kunne godt ammet med skjold, han vokste fint når jeg brukte de, men problemet var at jeg reagerte på gummien! Etter jeg sluttet med de, er jeg ikke tørr lenger:)

Tror at grunnen til jeg blødde i helgen var ei hudfille som ble revet av, var iallfall ikke vondt, og har ikke blødd siden:)

Det er godt å endelig kunne nyte ammingen.

Også så praktisk det er! Bare å servere med en gang sulten melder seg:D

Måtte gi tillegg ei stund, da jeg mistet mye melk pga infekjsonen/stress, og det var litt mer arbeid ja!

Men nå får han bare pupp. (Det går an, å få tilbake melka:D)

*stolt over egen innsats*

Kos deg med gullet ditt og ammingen!:)

Tida går så altfor fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...