Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 6 mnd. som er lite interessert i grøt. Vi prøvde første gang når han var rundt 4 mnd og da var han super ivrig de første gangene, men så dabbet det av. Tok en pausen og prøvde på igjen for litt siden og det samme skjedde. Vi begynte med Nestle sin 4 mnd. grøt med banan og har nå prøvd Hipp sin med banan og fersken i går og i dag, men den er lite interessant. Noen som har tips og erfaringer å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er mange gode tips og noen oppskrifter:

www.barnemat.no

Håper du finner noe som hjelper her :-)

Skrevet

Har ikke noe racer-tips, men her i huset er det Nestle sin 4-mnd risgrøt som går ned. Den er veldig nøytral uten frukt, det liker hun ikke, og søt. Så tilsetter jeg morsmelk hvis hun er "vrang".

Skrevet

Takk for svar :)

Har bare funnet disse to grøtene for 4 mnd. (nok dårlig utvalg i butikkene jeg handler i) så får dra på leterunde...og skal jeg sjekke ut den nettsiden :) vet ikke om det er vanlig at de ikke liker 4 mnd. grøtene, men kan like de som er for 6 mnd? vi får prøve oss litt frem...

Skrevet

Hirsegrøt fra Holle var favorittgrøten fra dag 1.

Men vi gikk raskt ned til 1 grøtmåltid fordi han ble lei av grøt. Ga heller grønnsaker/frukt og deretter kjøtt/fisk.

Han begynte med grøt når han var 5 mndr, morgen og kveld. Ca. 1,5 mnd senere gikk vi ned fra 2 til 1 grøtmåltid.

Skrevet

Det går jo ann å blande litt mm i grøten, så smaken er kjent.

Ellers er det en hit å blande litt fruktmos i grøten. Hjemmelaget mango-, pære-, eller eplemos... mmmm! :o)

Skrevet

Ja, det går jo an det selvfølgelig. Har ikke tenkt på det siden det virket som han syntes det var så godt i begynnelsen. Fruktmos var ikke dumt, det kan vi prøve :)

Skal også prøve den hirsegrøten fra Holle (hvis jeg finner den noe sted, he he) og så kommer jeg nok til å satse på "middag" på ettermiddagen, etter prøvesmaking så har jeg inntrykk av at grønnsaker er kjekt ;)

Skrevet

Du finner den på helsekost, og her i Stavanger har de den på Coop Mega.

Most avocado, most søtpotet og most gulrøt er kjempe pop for de minste. Most veldig moden banan likeså (men det fremmer ikke akkurat fordøyelsen, pass på forstoppelse).

I Norge gir man mye grøt til babyene, men andre steder gir man grønnsaker og frukt rett fra starten. Jeg synes grøt har sin plass i kosten, men man skal ikke føle at man MÅ fore babyen grøt hele tiden.

Skrevet

ups, det skulle være www.barnemat.com

most søtpotet har jeg ikke tenkt på, det var lurt Trollemor :-) Og det er jo så sunt! Søtpotet hjelper visst kroppen å kvitte seg med tungmetaller... Skal gi litt grøt av og til selv, for å få litt variasjon, men begynner med grønnsakene siden det er best for fordøyelsen, og tilsetter nok litt hirse og spelt etterhvert... men kommer til å gi mest grønnsaker m kjøttkraft, eggeplomme, oljer osv... men i begynnelsen er det kun grønnsak og mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...