Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Men det jeg også lurer på er at Sofie har stått på populærlista i noen år. Men har det blitt et slikt navn som alle vil kalle barna sine. Slik som Thea, Emilie, Linnea, Emma osv?

Føler kanskje at Sofie er et navn som kanskje alltid er populært, men ikke blir oppbrukt. Har jeg rett? :) Syns bare det er så nydelig, men vil ikke at når hun blir større, så sitter det tre-fire andre Sofier også i klassen. osv...

Jeg synes iallfall det er et navn som er klassisk og holdbart. Det vil alltid være en risiko for at hun deler navn med en klassekamerat, men ikke nødvendigvis. Jeg har f.eks. en Sarah og trodde/fryktet det kom til å kry av Sarah-er i barnehagen, men der er hun såvidt jeg vet den eneste av ca 70 barn.

Sofie er et fantastisk vakkert, tidløst og internasjonalt navn. Jeg har lenge vært sikker på at datteren min skal få det navnet. Nå har jeg midlertid innsett at det er veldig mye brukt, har jo visst det fra før også, men ja. Vi kommer derfor til å bruke det som andre fornavn, sannsynligvis, men kanskje bruke det som tiltalenavn og heller bruke det andre navnet dersom hun starter i barnehage eller skole i klasse med noen som også heter Sofie.

Men vi skal også se an hvor det ligger på listen for 2009, og se det litt an. Så om dere liker Lilly Sofie, tror jeg jeg ville brukt det... Da er dere litt sikrere på at hun ikke vil dele navn med noen. Jeg har selv et veldig vanlig navn, spesielt de siste årene, og jeg må ærlig innrømme at det er litt kjedelig av og til. Men det viktigste er jo at man liker navnet, og for min del har akkurat det vært vanskeligst; å finne det perfekte navnet.

Lykke til uansett! =)

Liker egentlig ikke så godt dobbeltnavn, men når man velger så populært navn som Sofie er nå, så kan det nok være lurt på ha to slik at man skiller seg ut fra de andre i klassen med samme navn.

Derfor bare Lilly helst, men Lilly Sofie går også. :)

Fine navn forresten!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...