Gå til innhold

Har nettopp vært sengeliggende i 2 dager med matforgiftning, (ang alkohol)

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er det værste jeg noen gang har vært med på!!

Er kvalm og har diare enda, men krampene og feberen ga seg til morgenen i dag. Kan jeg da ta meg noen øl og litt vin tror dere? Eller vil det blusse opp igjen?

Takker for svar

(samboeren min sier at det vil gjøre godt med en jegermaister eller en cognac, men mamma sier at jeg burde bare holde senga. Selv har jeg bare lyst å ta en øl eller to)

Skrevet

Jeg ville ikke drukket alkohol, men heller satset på å få i meg litt skikkelig mat og masse cola

Skrevet

Du er kvalm og har diare, og det du lurer på er om du kan drikke??

Hva i alle dager skal det være godt for? Kan du ikke la kroppen blir frisk først? Det vil ikke bli bedre av alkohol, hvertfall

Skrevet

... Og hvor gammel var du?

Skrevet

alkohol fører gjerne til mer diare...

Skrevet

Herregud da. Er 28år, om det er så utrolig relevant.

Hensikten var ingenting annet enn at jeg har veldig lyst på øl. Og ingenting annet. Verre var det ikke....

Skrevet

Takk for de andre svarene, forresten.

HI

Skrevet

Lurte ikke på om jeg kunne "drikke"

Lurte på om jeg kunne ta noen øl uten at det skulle slå ut i diare. Men beklager at jeg spør. Burde jo lære nå at det går ikke ann å spørre om spørsmål man virkelig lurer på her inne.

Skrevet

Det kan nok være tøft for magen å drikke øl etter en omgang med omgangssyke.. Men det er jo ikke verre enn å prøve forsiktig, kjenner du at det bobler ekstra i magen så stopper du å drikke... Personlig ville jeg nok holdt meg til alkoholfritt og lettkost som loff og blåbærsaft for å roe magen..

Skrevet

Trodde øl var bra for magen,jeg? Får ut luften....

Skrevet

Nei øl er det gjæra, overhodet ikke bra å drikke øl når du fremdeles er dårlig, alt for tøft for magen/tarmene dine. Ei heller vin. Alkohol er dritt når du først er blitt dårlig.

Drikk cola, farris, eplemost etc.. sportsdrikk.. få opp elektrolytt nivået ditt og konsentrer deg om å bli bra,

Skrevet

Jeg er ikke HI

18:21

Jeg må si at om du tar deg noen øl HI, så burde det gå greit. Det værste som kan skje er at du får diare. Jeg har drukket øl mange ganger når jeg har hatt omgangsyke, og har fått ut lufte. Dessuten hjelper alkohol på fordøyelsen. Det er en grunn til at man råder folk til å ta seg en cognac eller "jæger" når de er ute å reiser, så de slipper diare mage.

Skrevet

Når man blir anbefalt en jæger på reise er dette for å forebygge, hun er allerede dårlig, og hun er matforgiftet hvilket er litt heftigere enn en vanlig omgangsyke, hvorfor utsette kroppen sin for alkohol før hun er bra???

Det vil ikke hjelpe på i det hele tatt, nei det er ikke "farlig" men vil sannsynligvis føre til mer ubehag/ irritasjon og det vil ta lenger tid å bli bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...