hope&love Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Jeg lurte bare på om dere har ringt legevakten og fått time på flekken når dere har hatt blødninger? Dette er andre gangen (bare mye mindre nå, sist blødde jeg i en uke som en mindre mens). Hva skal jeg gjøre? Lurer fælt på om det er liv der inne siden det er andre gangen jeg blør sånn (2.gangen i samme svangerskap). Vil på ultralyd! Så kort oppsummert: Ringe legevakten, eller bestille time på sykehuset på mandag?
Musemor med tre søte små Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Jeg hadde nok ringt legevakten.
Bella75 Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Du må være henvist for å få time på sykehuset. Så da må du innom legevakt eller fastlege først. Og dette kan ta en uke eller to. Så det beste for deg er kanskje en time hos privat gyn. Koster mellom 600,- og 1000,- for en time med ul men da vet du iallefall. Jeg endte på volvat etter samme runden som deg så det er derfor jeg vet hvordan det funker....... Lykke til.
Surk Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Hei!!!stikker innom fra bli gravid ) Hadde same problemet!!Legen min meinte det ikkje var noke gale sida eg ikkje blødde mykje og hadde smerter!! Hadde da hatt småblødninger i nokre dager!!Tilslutt ringte eg kvinneklinikken på sjukehuset her og spurte dei!! Fikk komme ned same dagen på UL... såg ikkje så mykje.. var ikke så langt på vei som eg trudde.. Kom tilbake veka etter, hadde blødd same mendene til den UL og!! Men da såg dei eit hjerte slå!! Fikk ny UL 2 veker etter det, men da va desverre det slutt på hjerte aktivitet og fosteret hadde sluttet å vakse!! Eg ville ha ringt direkte til sjukehuset!! Angrer ikkje eit sekund på at eg gjorde det!! LYkke til!! Håper ikkje det ender slik som med meg )
hope&love Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2010 Tusen takk Håper veldig masse at det går bra , selv om vi ikke planlagt å ha èn til nå ^^
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 ... jeg har ringt legevakten hver gang... har fått ultra sjekk hver gang.. veldig betryggende... absolutt mitt råd ....
hope&love Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2010 Ringte til legevakten og han sa at dersom jeg blør ca to bind i timen, så kan jeg få komme. Mn jeg blør bare tre bind om dagen og d er ingen klumper og har ikke vondt i magen... Jeg blir gal Vet jo ikke om barnet har det bra eller noenting! Og siden dette er andre gangen det blør, blir jeg ekstra nervøs Pluss at dersom det går galt nå, så vil ikke barnefaren prøve å få en til. For denne er jo ikke planlagt, pluss at han sier det er dumt å få en til så snart etter en SA fordi dn nye skal liksom ikke erstatte dn gamle ellr bli brukt som et middel for å komme over sorgen. Jeg forstår jo tankegangen, men nå har jeg liksom innstilt meg på å få baby i august Jaja, vi får nå håpe det går bra... har jo en unge fra før av, så vi blir jo ikke barnløse akkurat
gullet1 Skrevet 17. januar 2010 #10 Skrevet 17. januar 2010 I oktober da jeg var 12 uker på vei, fikk jeg også blødninger. Leste overalt at det var normalt, men da smertene kom ringte jeg legevakten. De sa det ikke var noe de kunne gjøre, men at jeg skulle komme dersom det ble verre. Det endte med at jeg dro, men det var bortkasta penger. De kunne ikke sende meg til ul, og det eneste legen gjorde var å si at det sannsynligvis var en sa. Fikk beskjed om å ringe fastlegen dagen etter, og fikk da ul- time med en gang hvor det ble påvist sa. Er nok forskjellig erfaringer når det gjelder legevakta, men hadde det skjedd meg nå, ville jeg kontaktet fastlegen min. Håper virkelig at det er bra med din lille spire:) Krysser fingrene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå