Gå til innhold

Første natt på eget rom gjennomført :o)

Anbefalte innlegg

Igår fikk vi endelig rota oss til og gjort istand rommet til snuppa. Har lenge hatt følelsen av at hun har blitt litt forstyrra av oss på kvelden/natta, så syns det var på tide egentlig. Grua meg litt da (stakkars lille baby, skal hun ligge der inne helt alene liksom). Men det gikk selvfølgelig kjempefint! :o) Hun våkna to ganger for mat (gang nummer to var vel mest for kos, så den skal snart bort) og har ellers sovet veldig godt, og det har jeg også, som en stein faktisk. Deilig!!! :o)

I tillegg så har jeg tenkt å plukke bort den slitsomme uvanen og bysse henne i søvn i armene mine (forferdelig dumt, jeg vet det, men tannfermbrudd og juleferie hjemmefra osv... mange gode grunner :o) Og det har jeg tenkt å prøve å gjøre på følgende måte: Bysse til hun akkurat sovner og så legge henne ned i senga, ta opp og gjenta dersom hun våkner når jeg legger henne fra meg. Når dette går bra skal jeg bysse til hun glipper med øynene, for så å legge henne ned. osv osv... veldig gradvis som dere skjønner.

Jeg orker ikke noe sånn skriking i timesvis jeg altså, sikkert veldig effektivt det, men vet jeg ikke hadde klart å gjennomføre det. Det hadde endt med at jeg hadde tatt henne opp, og da er det jo forgjeves. Og hun er meeeget utholdende og sta for å si det mildt ;oP

Ihvertfall... igår måtte jeg bysse i 40 minutter tilsammen, og måtte ta henne opp to ganger da hun våkna når jeg la henne ned. Håper på bedring idag! *krysser fingre , tær og alt annet*

God helg alle julimammaer :o)

Fortsetter under...

Så godt for dere å få henne inn på eget rom da. Og godt at dere alle har sovet godt.

Jeg venter og venter. Synes han er så liten... Eller "han våkner jo så mye om natta likevel". Storesøsters nye rom må ordnes ferdig først...Kan sikkert finne på flere.

Angående søvn. Jeg har aldri latt mine barn skrike seg i søvn når de var små. De sovner (sovnet) på puppen og blir straks lagt over i egen seng. Eller de koses med og sovner sammen med oss.

Da storesøster sluttet med puppen (10mnd) lå hun og surret i senga for seg selv til hun sovnet. Og sutret hun gikk vi inn. Hylskriking hadde jeg ikke klart å høre på, men tatt henne opp. Men det var sånn det var da. Er jo sikkert annerledes med lillebror. Men jeg skal forsøke samme metoden hvertfall.

Jeg er ikke så hardbarka at jeg klarer å la dem hylskrike seg i søvn. Jada, det blir jo bra til slutt, men uff. Dessuten har jeg fått det til å funke uten hyling før, så jeg skal gi det et forsøk!

Lykke til alle!

Det gikk kjempebra for oss og. Junior har sovet på eget rom nå i 1 uke og det har gått overraskende bra. Vi sover mye bedre begge to og han er mindre våken om natten enn det han var før. Nå våkner han to ganger om natten og han får stort sett litt pupp begge gangene og det syns jeg er helt greit. Etter ca 20 min har han sovnet igjen og jeg er tilbake i sengen min :)

Annonse

Da er det tredje natta at tassen skal sove på eget rom og det går SÅÅÅ bra :) I natt våknet han bare en gang og sov videre til klokka var nesten kvart over 6. De siste ukene har han nemlig våknet kl 5 og det er litt for tidlig ja :)

Så flott da!! Flinke dere er! ;o)

De to siste nettene har mini sovet hele natten *banker i bordet* og det har vært såå deilig!! Jeg våkner i 6-tida før henne og skjønner ingenting.. Hehe sender sambo inn for å sjekke til henne og der ligger hun og snorker som bare det :o)

Får håpe det holder seg og ikke bare er en ny fase ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...