Gjest Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Hvor lenge gikk du på dem? Fikk du røykesug når du gikk på dem? Funket de,greide du slutte å røyke?
ingeranna Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Røyket du mens du gikk gravid eller begynte du etterpå?
* 5 om dagen * Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 x mannen min har sluttet å røyke pga piller.tror det er beste måten å slutte på, og at en har kontakt med fastlegen sin.trenger god oppfølging. men han "måtte" slutte pga sykdom, så han hadde ikke store valget da. men hvor lenge og slikt det vet jeg ikke desverre.
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Måtte du spørre om det også da.. Jeg skjemmes veldig..Greide ikke slutte..Prøvde jo da..Vil IKKE ha noe pes pga det altså!
tante grusom master of law Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Jeg sluttet ved hjelp av Champix. Det tok bort alt røyksug for min del:) Vet om flere som har sluttet med det også...
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 tante grusom master of law : Ok:).Er det tabletter som du fikk av legen? Hvor lenge gikk du på dem? Er det lenge siden nå? De funket med en gang?
Mor Løvehjerte Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Jeg sluttet for snart fire år siden med Zyban, men Champix er visstnok enda bedre. Begge er på resept, men virker på forskjellige måter. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta dette opp med legen din. Jeg var en av Oslos mest innrøyka nikotinvrak, og med x antall seriøse forsøk på å slutte bak meg, hvorav alle hadde gått til h... eh... ad dundas, var dette siste utvei. Det var en mye mer behagelig måte å slutte på. Mener jeg gikk på medisinen i sju uker, og at jeg sluttet å røyke etter to av dem. Det er ikke noen vidunderkur i så måte, men det meste av abstinenser var enten borte eller gikk an å forholde seg til uten å bli idiot. Ønsker deg all lykke til i verden med å slutte, for helsegevinstene og de økonomiske gevinstene kan ikke måle seg med noe. Det er aldri for sent å bli en røykfri forelder (og nå høres jeg jo helt hjernevaska ut, ikke sant??)! Klem, )
tante grusom master of law Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Ja, de er reseptbelagt. Jeg hadde vært røykfri i flere år, men av en eller annen grunn så begynte jeg igjen. Røyket da i ca 6 mnd, før jeg begynte på champix. De fungerte med en gang, men man skal gå på dem i ca en uke før man kutter ut røyken helt. Det er ca et år siden jeg brukte campix, og har vært røykfri siden. Jeg gikk på dem i kun to uker, men det anbefales å gå på dem mye lenger enn det.
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Røyke du mens du gikk på tablettene??? Er det bra da?? Det hørtes slik ut skjønner du,når du skriver at du sluttet etter 2 av ukene!? Nei,det er aldri for sent å slutte å røyke..
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Nix, men hypnose var en god hjelp for meg. Sluttet for 4,5 år siden da jeg var gravid med førstemann )
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 Hypnose vet jeg ikke om jeg har troen på altså..Ene broren til samboeren min prøvde,greide å slutte å røyke der og da..Men gikk ikke mange dagene før han begynte på igjen! Kan være at han sluttet for brått da..Men jeg gidder ikke å bruke masse penger på slikt! Har hørt d er veldig bra med tabletter da,så vil gjerne prøve det..
Lunita_ Skrevet 16. januar 2010 #12 Skrevet 16. januar 2010 mannen min slutta for 5 år siden med zyban...han har ikke røykt sidenmselv om han innimellom fortsatt blir røyksyk. var vist mange skummle bivirkninger du kan få!!! ble nesten redd når jeg så lista jeg.. han sov ikke den første natta ellers merka han ingen ting.
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #13 Skrevet 16. januar 2010 Lunita_ : Sov han ikke den første natta pga sug eller??? Men skal man ikke røyke den 1 uka da??
Gjest Skrevet 17. januar 2010 #14 Skrevet 17. januar 2010 Fy f...! Champix er dritdyrt! Leste på nettet at den koster 2290 kroner for en 12 ukers kur! Og "bare"44 % har greid å slutte med den..usikker nå ja..Vet ikke om jeg har råd til å legge ut så mye på en gang! Håper den andre sorten som er nevnt her er billigere! Men d er den sikkert ikke..
Gjest Skrevet 17. januar 2010 #15 Skrevet 17. januar 2010 sukk...Zyban kan jeg ikke bruke..Har epilepsi.. Pokker at champix skal være så dyrt da!
Gjest Skrevet 17. januar 2010 #16 Skrevet 17. januar 2010 Huff det var dyrt. Har selv sluttet og begynt flere ganger, vet jeg klarer å slutte, problemet er at det er så lett å begynne igjen. Mannen min skal ta mandlene om noen mnd og da har vi planer om å slutte, så får se om det går. Et lite tips som fungererte veldig bra på meg da jeg sluttet første gangen (Holdt meg i 1,5 år) Var å spise masse lacerol med kaktus smak, Hvis du røyker når du sutter på en sånn en, smaker røyken helt jævelig. Lykke til med å slutte! Vet det er kjempevanskelig. *heier på deg*
<3Nynne<3 Skrevet 17. januar 2010 #17 Skrevet 17. januar 2010 Du trenger ikke kjøpe ut alt på en gang, tror du henter ut for en måned av gangen. Uansett er det billigere enn å røyke, tror det koster det samme som ca 8 røyk om dagen. Uansett det funker supert, du slipper det umiddelbare ubehaget som er med å slutte å røyke. De 44% er regnet ut av de som fortsatt er røykfrie et år etter røykeslutt. Det er her man må hente opp viljestyrken litt:-)
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 17. januar 2010 #18 Skrevet 17. januar 2010 Champix fungerer slik at du skal bestemme deg for en sluttedato den dagen du begynner på pille-brettet. Du tar en tablett morgen og kveld. Sluttdatoen skal være innen 2 uker etter du begynner med tablettene. En kur varer i 4 uker, den siste uken skal du trappe ned til én tablett. Du vil etterhvert i kuren miste fullstendig lysten på røyk, bli kvalm og uvel av røyken. Mange blir veldig overpå av dette, og tror dem skal klare seg med kun den 4 ukers kuren, og der ryker folk på en smell. Etter man er ferdig med de første 4 ukene, finnes det en tilpasset oppfølgningskur, som også varer i 4 uker. Deretter finnes det enda en kur, som er tilpasset fra 8-12 uker. I løpet av 12 uker klarer de fleste å kutte ut, men det er mulig å bruke Champix helt opp til 6 mnd. Tablettene er nikotinfrie, og koster rett under tusenlappen for 4 uker. Oppfølgningskurene koster det samme som startkuren. Men det er billigere å bruke penger på kuren, enn det er å bruke pengene på røyken pr mnd Jeg har ikke brukt tablettene selv, da jeg røyker svært lite, men jeg kjenner mange som har brukt dem, og har vært røykfrie etterpå. unntaket er tanten min, for hun var sikker på at hun skulle klare det selv etter 4 uker og det funket ikke :-/
ingeranna Skrevet 17. januar 2010 #19 Skrevet 17. januar 2010 Greit nok, men Gudene skal vite at du fortjener pes om du har røyket gjennom ialt fire svangerskap... Lykke til med røykeslutt, om du er skikkelig motivert nå, så klarer du det. Men du må virkelig ønske det for å kunne lykkes. Jeg sluttet før jeg ble gravid, men måtte ha tre forsøk, fordi jeg ikke var skikkelig motivert. Men jeg ville ha barn, og klarte til slutt å gi opp røyken til fordel for baby. Jeg brukte røykeplaster og hypnose hos psykolog. Hadde ikke noe røykesug. Lykke til!
store blink Skrevet 17. januar 2010 #20 Skrevet 17. januar 2010 min mann har vært røykfri i 2 mnd takket være champix.. =)
Sylteflesk Skrevet 17. januar 2010 #21 Skrevet 17. januar 2010 Du sparer jo penger på røyk da, så det blir vel billigere egentlig.
Gjest Skrevet 17. januar 2010 #22 Skrevet 17. januar 2010 Blir d egentlig 16 uker en resept er på da da??Siden startkuren er på 4 uker og så er d en kur som varer i 8-12 uker??? Jeg røyker 2 tobakspakker(altså ikke sigaretter)i uken,jeg regnet på kalklatoren nå,og fant ut at på 12 uker bruker jeg da 3600 kroner,blir over det for d koster over 150 kr for en tobakspakke + at jeg kjøper papir også,Big Ben bruker jeg og en sånn pakke koster ca 7.50.Si ca 4128 kroner da! D er MYE penger.Men kjøper ikke alt d på en gang da..
Gjest Skrevet 17. januar 2010 #23 Skrevet 17. januar 2010 De 2 siste svangerskapene røykte jeg! Jeg slet mye psykisk pga røyken,var så vanskelig å slutte.Hadde d helt JÆVLIG,hadde slik dårlig samvittighet! D hjalp ikke i d hele tatt at moren min maste sånn! Da ble d bare verre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå