Vannmann35 Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Vesla på 7 mnd kan sitte selv, men det hender hun detter bakover... Må derfor ha noe mykt rundt henne på alle kanter. Har brukt yogamatte, et babypledd, samt et par saueskinn og en stor bamse for å ta av for de fall. Det blir imidlertid litt vel mye rot av dette - mye som skal ryddes og ristes... Finnes det ikke noe enklere alterativ? Hva bruker dere?
MammanTilEmma❤ Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 vi har bare lekematte. men når barnet detter å bestandig lander på noe mykt, så tror de bestandig at det er sånn.. minste tante barnet mitt, var sånn.. derfor måtte de ta bort alt så han sjønnte at det faktisk var vondt noen ganger.. så har du en vanli lekematte så tror egentlig jeg det er nok.
Lemonia Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Vi hadde en gymmatte fra BabyShop da han var veldig liten. Fra 6 mnd byttet vi til et vanlig gulvteppe med veier og hus på, det gjorde det lettere for ham å lære å krabbe framfor å prøve seg på et glatt parkett, samt at det var et koselig sted for ham å leke.
Vannmann35 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2010 Er kanskje lurt at de lærer "the hard way"... Men litt redd for det da. I dag datt hun bakover med hodet rett i parketten, det smalt godt og det ble litt skrik og hyl - mor ble litt stresset. Men de tåler vel kanskje såpass?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 hehe, litt knall og fall bør man nesten bare bli vant til, for jeg kan love deg at det ikke akkurat blir mindre av det framover, når de lærer seg å stå, gå, løpe osv;) Og ja, de tåler ofte mer enn man tror! Men såklart, harde slag mot bakhodet er jo ikke noe ålreit, så jeg husker det var noen travle dager da snella nettopp hadde lært seg å sitte, for å prøve å unngå de verste dunkene! Trøsten får være at de lærer fort, hos oss sluttet hun ihvertfall å dette bakover etter en ukes tid sånn ca=) Vi har en rød, stor gymmatte fra XXL (uten ftalater), og den bruker vi faktisk fortsatt! Fint som en slags "base" hvor vi kan sitte og leke sammen, ha alle lekene oppå osv. - også er den jo så digg å ligge på for hu mor da gitt;)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Vi har kjøpt et sånt vanlig teppe på en teppebutikk (vegg-til-vegg type stoff) med Ole Brumm på. Kjempefint underlag og lære og krabbe på )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå