Gå til innhold

Noen som har ett par tips om bekkenløsning jeg er i uke 32. og blie sengeliganses på grund av bekkenløsning..

Anbefalte innlegg

noen som har noe tips om bevegelser som kan hjelpe meg.

jeg er i uke 32nå.

var hos legen grundet sykt sterke smerter i bekkene, gjorde vondt bare og gå ut av senga eller sitte i sofaen.

jeg har bare fått beskjed at jeg skal holde senga..

men kan jo ikke det heler..

må jo bevege meg..

tips pliz.

Fortsetter under...

Du trenger å treffe en fysioterapaut og/eller kiropraktor for å få behandling! Ring rundt til du får time, så får du også ringe legen din og forlange henvisning...

Det er hva jeg ville gjort i alle fall, og hvis det er bekkenløsning så er det forsvinnende lite bevegelse som hjelper mot det, heller tvert i mot desverre.

Hilsen fru går-på-krykker-og-kreker-seg-til-fysio-og-vanngym

Prøv akupunktur. Jeg var sengeliggende 2 siste mnd med førstemann... Er nå 25 uker på vei med nr 2 og har begynt på akupunktur.... merket klar bedring etter 1. behandling.,Er spent på fortsettelsen! (har gått til fysio også, men det hjalp meg ikke dessverre.) Masse lykke til! Ellers er det bare å holde seg i ro...vet hvordan du har d...

Jeg fikk også beskjed om å holde meg i ro - i tillegg til "passiv" behandling. Jeg ble ikke noe bedre, snarere tvert i mot. Fant så frem til Fysiomoves på Nesbru i Asker (fysiomoves.no). Hun som driver det tror ikke på at man skal holde seg i ro! Jeg trener der nå 2 x i uken (sammen med andre med bekkenløsning) i tillegg til å ha individuelle behandlinger ved behov. Det hjelper!!!! Selv de gangene jeg tviler på at jeg skal klare å trene noe i det hele tatt, men likevel tvinger meg selv dit - så er jeg bedre etter på! Det hjelper å styrke muskulaturen rundt, få mer bevegelighet i bekkenet. Det er mindre vondt å trene der enn å gå en rolig tur. Silvia veileder oss og ser an hvilke øvelser vi klarer den dagen. Vi er kun en liten gruppe. Bor du i nærheten anbefaler jeg at du tar kontakt med henne. Vi har ei jente som kjører 2 timer hver vei for å trene med oss - det sier mye om hvor bra dette er!!!

Lykke til!

Ring Ulf, Aktiv terapi i Oslo, om du bur i omegn. Fantastisk mann. Eg greidde så vidt å kreka meg ned 2 trinn til kontoret hans i veke 28, og kunne hoppa ut att. Er no i 33, og framleis ganske bra. MIRAKELMANN??

Anbegaler også akupunktur - det hjalp hvertfall veldig for meg. Jeg fikk tidlig bekkenløsning, men begynte ikke med akupunktur før de to siste månedene. Har blitt mye bedre - begynte å merke det allerede etter to behandliger.

Jeg har gått til Familieklinikken på Majorstua, og er kjempefornøyd:)

Annonse

Helt enig med alle over her! Du må for all del ikke legge deg da stivner du bare til og det blir enda verre! Få en henvisning til fysioterapeut og prøv akupunktur. Riktig bevegelse har du ikke vondt av ;)

Ellers vil jeg gjerne føye til hvor utrolig mye det gjør for meg med vanngym. Det er helt genialt - et stk oppvarmet basseng, en fysioterapaut og en haug gravide damer med varierende mengder bekkensmerter. Går 2xuken og føles som himmelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...