septbaby09 Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Blitt gal av p-piller de siste årene så kuttet det rett å slett. Men vurderer nå å begynne igjen da vi ikke lønsker to så tette ) Noen med erfaringer med disse??
3-SmåSøteTroll Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Kjenner mange som ikke har hatt bivirkninger i det hele tatt, annet enn at det tok laaang tid før mensen kom tilbake Etter 3 tette, kapitulerte jeg og begynte med p-piller igjen. men jeg la på meg vel 8 kilo de 3 første ukene jeg begynte på pillene, så jeg skulle ønskt jeg ikke hadde begynt med dem. Annet enn det har jeg ikke hatt noen problemer med de, merker mindre på humøret ved disse enn ved andre jeg har brukt tidligere
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Du kan få mine, blir snart gal av mensen annenhver dag.. :-/
Anettemor82 Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 hadde problemer med dem forrige gang at jeg hadde mensen hele tiden. men denne gangen er det ingen bivirj\kinger og ingen vektøkning eller humørsvingninger.
Sistah*G07*J09* Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Jeg gikk på dem etter min første fødsel. Begynte vel på dem i november ca. å i desember hadde jeg en liten blødning. Å så blødde jeg ikke på 2 mnd, å så begynte jeg og blø. Å da blødde jeg i 8uker i strekk, så da hev jeg pillene ut av vinduet!! Så ikke noen positiv erfarig med disse nei. Vi ville også ha 2 tette, så vi holdt oss til "sikre" og usikre perioder i stedet. Funket bare fint, siden det ikke var noe krise om det skulle komme en til. Å nå har jeg to nydelig barn med 2års mellomrom
ett til! Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 jeg har bare positive ting å si om cerazette.fikk migrene av andre p-piller,men cerazett var det ingen problemer. hadde regelmessig og kort mens,ingen vektøkning,ingen hormonforandringer, bare positivt!
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Da jeg først fikk igjen mensen hadde jeg blødninger som varte 5-6 uker i strekk, så med ett par ukers pause før det var på'an igjen! Jeg har sluttet med Cerazette, og er nå tilbake på "normalen".
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Jeg hadde blødninger så ofte med cerazette at jeg slutta med de ganske fort. Ikke system på noe som helst. Kvalm ble jeg også. Går nå på Mercilon og er veldig fornøyd!
ifie Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Jeg så ikke snurten av mensen iløpet av det lille året jeg brukte cerazette, men hadde null sexlyst og ble deprimert... :/
CMH Skrevet 17. januar 2010 #11 Skrevet 17. januar 2010 Fikk masse blødninger og ble gravid etter å ha gått på dem i 4 mnd.
mammas nurk Skrevet 17. januar 2010 #12 Skrevet 17. januar 2010 ingen bra erfaring. har kastet de!! fikk masse blødning, lenge, trøtt, kvalm, veldigt dårligt humør. slutta å alt forsvant.. skal aldri ha sånne hormoner oi meg igjen , heheh;) det var min meining!!
L & lille L Skrevet 17. januar 2010 #13 Skrevet 17. januar 2010 fornøyd med dem.... begynte i november har hatt en liten blødning på 5-6 dager ellers ingen mens.. ingen bivirkninger så blir og bruke de til jeg slutte og amme..
Gulljente+gullgutt Skrevet 17. januar 2010 #14 Skrevet 17. januar 2010 Gikk på de fra etter fødselen og til jeg var ferdig å amme. Hadde ikke mensen i det hele tatt mens jeg gikk på de. Hadde et par ganger litt små blødninger, men ikke mer enn enn truseinnlegg så kurerte det :-) Hadde lite sex lyst, så jeg skiftet så snart jeg kunne. Ellers ok.
Lemonia Skrevet 17. januar 2010 #15 Skrevet 17. januar 2010 Jeg har ikke så positiv erfaring med Cerazette. Jeg byttet til det fra Trinordiol i hovedsak fordi jeg fikk migrene av Trinordiol. Migrenen ble ikke bedre av Cerazette, og i tillegg fikk jeg noe nytt, nemlig daglige småblødninger. Etter fire måneder slik orket jeg ikke mer og sluttet, og siden har jeg holdt meg totalt unna hormonprevensjon (og har da også vært migrenefri).
Sarah & Marcus mamma Skrevet 25. januar 2010 #16 Skrevet 25. januar 2010 gikk ca 1,5 år på cerazette etter mitt først barn og før jeg ble gravid igjen... hadde ingen blødninger i det hele tatt... ingen migrene... (har hatt det ved f.eks yasmin p-piller), ingen vektoppgang. begynte på dem nå igjen...... MEN merket ganske god forskjell på sexlysten min da jeg sluttet på dem før jeg ble gravid denne gang... da de var helt ute av kroppen min fikk jeg sexlysten tilbake... trodde det var fordi jeg var sliten... at jeg ikke hadde sexlyst, men tror faktisk det var pillene... siden jeg hadde sexlyst uten pillene... har jo startet med dem igjen nå... men det er jo ikke noe særlig annet en kan ta når en ammer...... vil skifte når jeg slutter å amme.... men er usikker på hva jeg skal bruke da....
Bambi-ra Skrevet 26. januar 2010 #17 Skrevet 26. januar 2010 Jeg fikk småblødninger i 3 mnd, og etter det mista jeg mensen. Men jeg ble super deprimert av de Og mista sexlysta. Anbefaler de ikke.. Jeg gikk på de i 2 år.
rima Skrevet 26. januar 2010 #18 Skrevet 26. januar 2010 Jeg brukte de før graviditet og startet på de 8 uker etter fødsel. Jeg opplevde ingen bivirkninger av dem. Mensen forsvant også helt og jeg synes det er supert å slippe blødningene. Men om du skal høre på oss alle med erfaringer blir du nok forvirret. Du må nok prøve de selv for å se hvordan din kropp reagerer. Lykke til!
Hildeks Skrevet 26. januar 2010 #19 Skrevet 26. januar 2010 Aldri igjen! For det første begynte jeg å blø dagen etter jeg startet på de, så la jeg på meg 5 kg på to uker( Som ikke har tenkt å forsvinne igjen!!!!!) Så i tillegg til at jeg da blødde konstan i 4-5 uker, var jeg et hormontroll uten like! Kjefta og smelte hele dagene.. Slutta på de og ble en bedre person med det samme.. men kiloene sliter jeg med:( AAAngrer på at jeg begynte!!
AngryBird Skrevet 26. januar 2010 #20 Skrevet 26. januar 2010 Oj, mange forskjellige erfaringer! Jeg er fornøyd med cerazette, får ikke migrene av dem og har sjeldent og lite mensen. Har ikke lagt på meg noe heller. Sexlysten blir kansje litt påvirka, men den er ikke på topp nå med underlivet fullt av arr ettter sying likevel. Nå skal det sies at jeg ikke la på meg av yasmin heller som jeg brukte tidligere, men de fikk jeg migrene og de gjorde heller ikke min depresjon noe bedre. Mye forskjellige svar til trådstarteren her, du får nesten avgjøre om du vil prøve selv og se åssen de virker på deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå