Gå til innhold

Hva slags sveiseapparat har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags sveiseapparat har du, hva du bruker det til, hvor fornøyd du er med det og er det noe spesiellt du har å utsette på apparatet?

Har selv et Esab Smashweld 180A med euro kobling til slange pakka og en esab slangepakke som heter esab 200 tror jeg det var. (ikke orginal)

Sveiser med vanlig bland gass (92% ar) og brukse mest i bil/tynnplater.

Funker greit til å sveise tykkere med også men drar heller ned på jobben da og tar det med et puls apparat.

Har også sveiset en del rustfritt 316L/304 med vanlig blandgass og 0.8mm 316L tråd, funka bra det.

Hva har andre folk da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he he... mener du det?

Skrevet

Det skal du bare ta springfart å drite i, for det er MIN hemmelighet!:)

Skrevet

Den med direkteuttak for Modular 12 TE punktsveisetang?

Skrevet

Nei, men jeg kan sveise 6-7 mm tykt gods og ned 0,5 mm

Skrevet

Sveiseapparat er for pyser, her spiser vi blyplater til frokost.

Skrevet

Er du fornøyd med Telwinen din?

Skrevet

Har hørt noe skryt om det Telwin apparatet der, men jeg ville ha gått for et Esab eller Lincoln apparat.

Skrevet

jeg er nybegynner og bruker biltema app... det er helt helvete!! trådmatinga har varierende hastighet... noe å gjøre med dette?

Skrevet

Nå husker jeg ikke navn og detaljer, siden det er 15 år siden jeg jobbet som sveiser. Og da på verft(Kværner) hvor vi laget STOOOORE båter;)

Jeg har sveiset litt med MIG, men foretrekker rørtråd. Pinner er OK, men ikke like gøy. MIG er det som passer best av dette til tynne plater, men dette har jeg gjort lite av. Annet enn å reparere rustskader på egen bil i gamle dager;)

Det verste å sveise er aluminium. Har du prøvd det? Artige greier, selv om jeg ikke liker det så godt. Det krever litt mer, liksom:) Hva ser du i metallet når du sveiser aluminium? ;)

Skrevet

aluminium er vanskelegare å sveise enn stål, fordi smeltepunkt er lågare, og varmeleiinga mykje betre. Så med mindre du har litt erfaring med sveising, bør du på ein mekanisk verkstad og få det gjort.

Skrevet

Har du sett hvordan aluminium reagerer ved sveising? Forklar meg, takk;) hehehe... jeg vet, jeg;)

Du forklarer som en bok. Men jeg vil vite hva du ser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...