Gå til innhold

Usmakelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt snålt å ha et forum hvor foreldre kan "sjekke" hvorvidt sitt eget barn er begavet i forhold til andre på forumet sine barn. For meg blir dette mer som en konkurranse, eller et skryteforum hvor den ene prøver å overgå den andre, og hvor man kan gi hverandre tips om hvordan man skal særbehandle sitt barn for å oppnå enda bedre resultater.

Hva om man finner ut om barnet sitt ikke er spesielt "begavet" i forhold til andre barn i hvorvidt den er rask til å reise seg, kunne tall og bokstaver og finne sammenhenger? Er det egentlig så viktig? Er man mindre stolt av barnet sitt av den grunn? Nei. Ethvert lite menneske er et mirakel i seg selv, og alle mennesker er begavede i en eller annen sammenheng. Det er koselig å utveksle erfaringer om barnets utvikling til mennesker som står nær barnet, men mennesker på nettet som ikke har noe kjentskap eller forhold til barnet, hvilken interesse skulle de ha av det utenom for å kunne sammenlikne med sitt eget barns prestasjoner?

Mistenker du barnet for å ha en hjerneskade eller være et geni finnes det vel andre måter å finne ut det på. Et forum er et elendig medium til akkurat dette.

Jeg synes dette forumet var usmakelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hvorfor er du her da?

Det er jo en spes problemstilling, men ikke alle som bruker dette forume har skjønt det dessverre....

Selv lurer jeg, men er usikker. Håper hun bare er litt over gjennomsnitt. Det blir så mye enklere for henne i verden da!

Skrevet

Hensikten med forumet er vel at de som har barn som er usedvanlig begavede, barn som ikke passer inn i normalet av norsk skole og så videre kan finn hverandre og kanskje utveksle erfaringer på lik linje som de som lurer på noe i graviditeten eller på bleiedebatten.

Selv er jeg her inne fordi det så ofte er mange morsomme innlegg, Ikke ofte heller men tusler innom. Ler litt av hva som blir sagt, enten det er de som ikke helt aner hva som er hva eller de som forteller de mest sprø historier

(mente ikke at ditt innlegg var morsomt eller rart altså )

Skrevet

Jeg har da like mye rett til å si min mening dersom jeg ikke føler at innholdet her er passende. Skal alle som ikke liker noe holde munn?

"Litt over gjennomsnittet" ... Hør på deg selv, sier jeg bare.

Skrevet

Jeg synes du skal unnlate å åpne dette forumet om det provoserer deg. Ønsker du å gjøre noe med det, så kan du jo melde fra til moderator.

• 2 uker senere...
Skrevet

La være å les her inne hvis du ikke liker det er mitt beste råd. Og hvorfor i all verden skal ikke foreldre med barn som utvikler seg uvanlig raskt ha lov til og behov for å dele tanker og erfaringer rundt dette? De som har barn som utvikler seg sent, er trege språklig eller motorisk diskuterer jo dette uten at noen blander seg.

Og det er faktisk ikke ulovlig å både være stolt og skryte av barnet sitt!

Gjest cunning stunts
Skrevet

Pussig nok har alle andre her inne fått med seg at det frivillig oppmøte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...