Synnøve_Solbakken Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Kjenner jo kjekke damer sånn ca på min alder som heter dette, men hadde nok valgt Grete av de to dersom det var til min egen datter. Hadde helst kalt henne Margrete, og heller brukt Grete som kallenavn/kosenavn.
Dearest Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Verken eller... Greta er søtt, men verken Bente eller Grete fell i smak hos meg! Margreta med kosenamn Greta er veldig fint
Blomstersara Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Grete, Greta og Margreta syns jeg er fine navn. Bente syns jeg ikke så mye bra om.
Vannmann35 Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Bente har jeg altdri vært fan av, synes det er litt hardt. Grete er derimot et koselig navn jeg kunne vurdert, men synes Greta er mye vakrere - det stod på listen vår (Greta Johanne).
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Det er vittig hvordan navnemoten varierer. Dette var jo popisnavn på 50- og 60- tallet, og den tiden er jo in når det gjelder klær og innredning,( eller kanskje det bare er i enkelte kretser), men tydeligvis henger navn etter med en generasjon. De får nok sin renessanse snart, disse også, sammen med Nina og Tove.
Lala12 Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Grete er kjempeflott! Bare gode assosiasjoner til det. Lille Grete ... høres kjempesøtt ut.
LoveDove Skrevet 17. januar 2010 #11 Skrevet 17. januar 2010 Bente har jeg aldri likt, synes faktisk det er ganske grusomt! Grete er heller ikke noe jeg kunne valgt. Margrete synes jeg derimot er veldig pent.
....().... Skrevet 17. januar 2010 #12 Skrevet 17. januar 2010 Ikke helt glad i de navnene, men det er kanskje mest pga bekjente som har dem. Vi vurderte Berit og Marit. De er jo i samme kategori syns jeg.
Azora Skrevet 17. januar 2010 #13 Skrevet 17. januar 2010 Verken Grete eller Bente har jeg som noen favorittnavn, akkurat. Men f .eks. Liv Grete synes jeg er en ok kombinasjon. Liker derimot Berit (ref. innlegget over).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå