manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 slik er saken: Jeg har ei datter på 9 mndr,hun våkner ca hver 3. t hele kvelden og natten igjennom. Når hun våkner vil hun ha pupp. Hun spiser vanlig kost på dag-og kveldstid,hun spiser mye,og virker mett og tilfreds.Hun vil ikke ha pupp på dagen/kvelden. Før hun legger seg spiser hun en stor posjon med fullkornsgrøt,litt (ca et beger) frukt eller svisker og drikker vann.Tilbyr henne pupp rett før leggetid men da er hun nok for mett,for hun vil ikke ha.Hun legger seg kl 19.00. Rundt kl 22.30 våkner hun, og er tydeligvis (?) veldig sulten,hun får pupp,og tømmer brystet,hun tar ikke engang pauser,når det er tomt sovner hun. Og slik holder vi på hele natta................ Hun vil ikke ha smukk og hun tar ikke erstattning. Dette begynner å bli et stort problem,da jeg skal begynne på jobb igjen om et par mnd,og jeg jobber natt! Min kjære samboer ser på dette med fortvilelse. ER hun sulten,har hun bare høy forbrenning? eller blir jeg lurt her?? Hun har normal vekt for sin aldersgruppe,har ligget litt under tidligere,da jun var født en mnd før termin. Noen gode råd?
koala Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Jeg hadde samme problem med førstemann. Hun våknet ettergvert 4-5 ganger om natten for amming selv om hun hadde begynt å spise fast føde om dagen. Problemet er at de spiser så mye om natten at de ikke orker så mye om dagen. Hun er gammel nok til å ikke spise på natten når det eret problem for deg. Du må bare gjøre kort prosess. Forbered deg på noen tøffe netter men ikke gi deg. Gjør klar en vannflaske som substitutt. Når hun våkner setter du deg i nærheten av sengen og prater rolig eller synger litt. Blir det for ille kan du bysse litt men IKKE tilby puppen. Til slutt sovner hun igjen, gjenta prosessen neste gang hun våkner. Pass på å sove på dagen så du orker å holde på så lenge det tar. Hos oss varte skrikingen 1 time første gang, så et kvarters tid 1.natt, 2.natt var det 2-3ganger med kvarters skriking og tredje natten våknet hun såvidt. Ammingen på dagen og spising ellers tok seg opp og hun sov fra 19-07 uten opphold siden. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå