Gå til innhold

Amming etter å ha "svelget fostervann"

Anbefalte innlegg

Vi fikk til ammingen ved det andre forsøket. Første gang var gutten ikke særlig interessert i morsmelk, og en av personalet sa at det var fordi han hadde svelget fostervann under fødselen. Men senere sa en annen av personalet at "alle nyfødte har svelget fostervann". Full forvirring - kan noen fortelle meg mer?

Også: Kan det ha hatt noe å si at fostervannet var misfarget ved denne fødselen?

Og: Er dette samme type ammeproblem som keisersnittbabyer kan få, eller er det forskjellig?

Fødselen lå en del år tilbake i tiden, så jeg er ikke helt sikker på om de sier det samme i dag. På forhånd takk for svar.

Fortsetter under...

Det jeg har blitt fortalt er at babyen kan være kvalm/uvel og det er gjerne svelging fostervannet som gjør.

Det er mulig at misfarget fostervann er grunnen til at noen er (mer)kvalme-

Her var det i alle fall misfarget vann og jenta mi var litt kvalm helt i begynnelsen.

Jeg trodde ammeproblemet for ks barn var at når man ikke går gjennom en fødsel så skilles ikke de hormonene som setter igang melkeproduksjonen.

Lite melk kan gi lite sugelystne babyer og føre til et ammeproblem

Hei

Jeg fikk mitt første barn med keisersnitt, og det var null problemer med amming. Gutten tok brystet riktig rett etter operasjon, ca. 40 min !

Det er imidlertid mer vanlig med ammeproblemer pga stress i fødselen, altså at moren ble VELDIG stresset etter fødsel

Takker for svaret.

Ja, fødsel KAN stresse. Jeg tror mye av den negative statistikken angående keisersnitt, skyldes akutt keisersnitt med forutgående forsøk på vanlig fødsel. Kun i senere studier har de blitt flinkere til å skilne mellom planlagt og akutt.

Hei på dere

Ja det er vel ulike grunner til ammeproblemer.

Nå er det jo slik at det er ulikt når melken kommer fra person til person

Selv har jeg hatt godt med melk fra dag en men er jo mange som ikke får igang melkeproduksjonen før etter flere dager.

Jeg lurte bare på hva dere legger i at moren er stresset.

Tenker dere at kroppen har vært gjennom en stor stressoppølevelse/påkjenning eller mender dere at mødrene er stresset av en grunn?

Hos meg så har det ikke vært store ammeproblemer, men gutten min var gul og slapp og ville sove bare og jenta mi var litt kvalm. Fikk i seg når de ville og var blide og fornøyde

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...