Gå til innhold

Mye melkesøl under amming ;p Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ammer jenta mi på snart 4 mnd, blir det veldig mye søl. Må pakke en klut mellom puppen og bh'en, og legge kluten i nakkegropa hennes for at hun ikke skal bli kliss våt. Når melka kommer står spruten, og hun har problemer med å svelge unna. Hun slipper ofte brystet, for så å ta tak igjen, og dermed blir det mye melkesøl. Helt til i dag har jeg ikke tenkt noe særlig over det, men begynte å spekulere i om dette er normalt?, eller om jeg kan ha en sterk utdrivningsrefleks? Kan ikke huske å ha sett andre styre og dandere så forferdelig før brystmåltidene.

Tidligere ble jeg fortalt at "fontene-strålene" ville gi seg når melkeproduksjonen stabiliserte seg. Men det skulle den da ha gjort til nå vel ;p?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe..sånn er det ofte her også.. det spruter og både guttens ansikt og bh og det i rundt blir fullt av melk. Har også en klut klar i tillfelle han slipper og spruten står i alle retninger.:) Greit nok når vi er hjemme..verre når vi er på besøk og han begynner å "grise" sånn.. :) Aldri amming uten klut i nærheten her nei!:) Min gutt er forresten 4,5 mnd.

Skrevet

er sånn her også, så det er vel normalt:-) spruter til alle kanter av å til.. hehe.. å så får hun melka i vranga.. hun er 4,5 mnd.

Skrevet

Her også var det sånn. Brukte en gulpeklut sånn som du beskriver. Kan trøste deg med at det ikke er sånn lenger, veldig lite gris nå. Husker ikke helt når det ga seg da men. Snuppa er 6 mnd

Skrevet

samme her også med en gutt på 3,5 mnd. husker det var sånn forrige gang også, men husker ikke hvor lenge det varte. resulterer i mye sprutgulping etterpå også så gulpeklut er gull verdt:)

Skrevet

Jeg opplever det samme, særlig når puppen er full, dvs at jeg har noe spreng - da slipper hun seg ofte liksom for å svelge unna, og da står også spruten alle veier. Men vi opplever ikke dette på alle måltidene da.

Snuppa mi er forresten 2 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...