Mai♥ April♥ Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Jenta mi 20 mnd er forkjølet og på natten får hun mange og langvarige hosteanfall med tørrhoste. Har vært sånn noen netter nå, og syns det har blitt verre. Vet at det er vanlig at de hoster mer når de ligger, men disse hosteanfallene kan vare i en time av gangen. Noen som har erfart det samme?
Tante Gustava Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Slik er det her også. Poden er 20 mnd, og når han er forkjølet hoster han til han nesten brekker seg om natta. Høres veldig trasig ut. Men sånn er det jo med oss voksne også, vi får gjerne hosteanfall om natta ved forkjølelse. I alle fall får både jeg og mannen det.
Mai♥ April♥ Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2010 Takk for svar :-) Regner egentlig med at det er vanlig. Syns bare det høres så grusomt ut. Høres jo ut som hun holder på å kveles innimellom.
rosa og en blå Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 må spøre- kan det være litt lett astma?
Mai♥ April♥ Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2010 Har tenkt på det jeg også, er egentlig derfor jeg lurer på om det er vanlig å hoste sånn når man er litt forkjølet. Hvis det hadde vært lett astma ville hun ikke da hostet mye når hun ikke er forkjølet også?
3småtroll♥ Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har to barn med astma som hoster mye natterstid. Eldste snupp er værst og det går i perioder- blir jo mye værre når hun er forkjølet, men når de holder på er det mye slim! Så vet ikke om det er vnlig med tørrhoste ved astma, men det er jo nesten bare å se det an. Gir det seg ikke er det jo greit å ta en skjekk hos legen:)
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Under våre kurs om astma har vi lært at de hoster om natten. Da vil det vell si at de ikke bare hoster om natten. Det første spm vi fikk under utredning var også "hoster hun om natten?". Vår hostet ikke så ille om natten, enda hun har kraftig astma. Så lenge hun ikke har andre tegn, ville jeg ikke tenkt så mye på det. Å hoste under en forkjølelse er jo helt normalt, og nettene er alltid verst. Både ifh hoste og tett nese. Desverre! Kanskje det hjelper hvis dere løfter sengen litt opp? Eller lar henne ha drikke i nærheten? En forkjølelse er jo omtrent som astma, så det er absolutt å anbefale å bruke tipsene ifh astma da også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå