Gå til innhold

barn i moden alder

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 39 og mamma til snart nr 7,venter en liten gutt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Eg er 39 og blir mamma til nr 4 i april. Har ei jente og 2 gutar frå før. Det blir berre 17 mnd mellom dei 2 yngste, dei 2 eldste er tenåringar.

Gleder oss stort :-)

Skrevet

gleder oss vi også,kan jeg spør om du har tatt fostervanns prøve?tok den i går og får svar på torsdag,er så bekymret.

Skrevet

Vi har ikkje tatt fostervannsprøve. Vi har heller ikkje tatt duotesten, vurderte det med forrigemann, men fant ut at vi ikkje visste heilt kva vi skulle bruke resultatet til. Vi kom til å beholde barnet uansett :-)

Håper prøven din viser at alt er berre bra med barnet!

Kanskje du vil oppdatere oss når du har fått svaret?

Skrevet

er bekymret ja,for nakkefolden varnoe tykk i14 uke,men det sa ikkelegen på sykehuset noe om da takket jeg nei til fostervanns prøven,men var på ny ul på onsdag vanlig ul,da sier jordmor om ikke legen hadde sagt noe om den,hun var litt overaskt ja,at han ikke hhadde nevndt det.fikkbeskjed om at det var 96 prosent sjans på bra og 4 på downs,håper på det beste ja,men viser det seg at jeg er inne på 4 prosent hvet jeg ikke va jeg gjør,.har begynt å se han for meg ser du.du skal få beskjed,.

Skrevet

Straks 38 her og venter nr 4,ei jente:-) Har tenåringsgutt,og to på barneskolen så nå kommer attpåklatten!!:-))

Krysser fingrene for testen din,vi tok ikke test.Vi var på ul i uke 12-13 og så da at alt var normalt,er vist lettere å se på tidlig ul...og legen anbefalte da ikke fostervannsprøve.

Skrevet

Er alltid så gøy å se flere med mange barn :)))

Selv er jeg 41 og gravid med nr.8.

Men litt usikker på hvordan det går, for har blødd siden mandag, men igår natt stoppet det mer eller mindre opp. Så er litt avventende til det hele.

Skrevet

Hei jeg er 41 og venter nr 2, med "ny" samboer. Prøveperioden ble kun på 4 mnd før det var "i boks". Har tatt tidlig UL privat og henvist til dou test, syns det er tryggest. Klarer ikke helt å slippe gleden løs ennå. Sliter med trøtthet og kvalme, noe som er litt strevsom i kombinasjon m krevende jobb. Men det går vel over! Har litt behov for å vise at vi voksne damer ikke lar oss stoppe av litt kvalme, derfor biter jeg tenna sammen og holder ut (og legger meg samtidig m 6 åringen...)

Skrevet

Hei

Jeg er 37 år fra bærum som venter nr.3 den 3 juli.

Har jente på 9 og gutt på 2 år fra før.vet ikke ennå hva slags kjønn nr 3 blir.

Mvh

Skrevet

Jeg er også 37 år, fra Lillestrøm. Venter nr. 2 den 16 juli. Vet ikke kjønnet, har ei jente på 4 1/2 fra før.

Vi fikk tilbud om FVP, men bestemte oss for ikke å ta den. Var på UL i uke 11 og da sa de at alt så normalt ut.

Skrevet

Hei .. Gratulerer :)). Jeg er 43 og venter nr. 13 , ei jente. Veldig koselig siden vi har 9 gutter og 3 jenter fra før.

Skrevet

hei! fikk svar fra sykehus i dag,gutten min hadde trisomi 21 og jeg er så trist så trist.hvet ikke hva jeg skal gjør.

Skrevet

Kjære deg, det var trist å høre. Lykke til med avgjørelsen om hvordan dere skal forholde dere til dette.

Skrevet

Hei ,hei og hei. :-)

Sitter og smiler og føler meg ikke så " alene" lenger etter å lest disse innlegg.

Jeg er en småbarns mamma på 43 som er hemmelig gravid igjen. Går dette bra så har vi 3 barn på under 4 år + en som er voksen.

Med min høye alder så er dette veldig skremmende for meg fremdeles. Tanken på at noe kan gå galt er sterkere enn gleden foreløbig.

Skal ta "prøver", vil gjerne vite.

Ser frem til resultatet kommer..

Jeg er nå ca 9 uker på vei.

:-) Dette må bare gå ...

Skrevet

Hei!

Uff, det var ikkje bra! Veit ikkje heilt kva eg skal seie....

Eg har heile tida vore veldig klar på risikoen for dette med våre 2 siste graviditetar, men hadde aldri vurdert å fjerne barnet fordi det hadde Downs syndrom. Blir veldig glad viss barnet ikkje har det, men blir ikkje mindre glad i det viss det viser seg at det har Downs!

Dette er noko eg har tenkt mykje på i forkant av og under graviditeten, og det er veldig godt å ha tatt eit standpkt til det!

Lykke til med det dere måtte bestemme dere for!

Stor klem!

Skrevet

Hei alle sammen....sitter her og smiler etter å ha lest mange av innleggene her...herlig å se at det er fler som har over "normalen" med barn. Selv er jeg nå gravid med nummer 6...og synes jeg er verdens heldigeste...men livredd for at noen på jobb eller venner skal få vite det ennå...er 10 år siden sist jeg var gravid så det er rart dette. Er 9 +3 idag...hatt endel blødninger de siste ukene..men knøttet sitt hjerte banker og den vokser...krysser fingrene for oss alle at dette går bra. Vurderer nå om eg skal kontakte legen ang.FVP

Skrevet

hei igejn dere! ja da har vi tatt en avgjørelse,vår lille sønn har også livets rett,det var ett sjokk ja,men nå vet alle det og han er like velkommen som våres andre barn.han er tross alt 21 uker,.nå bare gleder vi oss,han har forresten fått navn han er min lille engel så han skal hete Gabriel,.

Skrevet

Det var gode nyheter! Og for eit nydelig navn :-)

Klem igjen*

Skrevet

37 og venter nr 2

Skrevet

Hei.

Jeg er 40 år og venter vårt første barn v.h.a. prøverør. Har flere egg på frys til søskenforsøk, og etter å ha lest om alle dere andre tenker jeg at ; ja, kanskje vi skal prøve en gang til om alt går bra denne gangen!!

7+5 i dag :)

Skrevet

Gabriel er et vakkert navn. Lykke til videre i graviditeten og med lille Gabriel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...