Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 I følge fhi, sysvak og SSB er det ca 3000 norskfødte barn hvert år som takker nei til vaksinene. Det anbefales 21 vaksiner til våre barn i løpet av deres første 15 mnd.. Hvordan er det mulig å hevde at det er trygt med alle vaksinene uten at det vises til sammenligninger av vaksinerte kontra uvaksinerte barns helse? Hvor finnes spørreskjema/sjekkskjema helsespørsmål for uvaksinerte? Interessen for dette er mistenkelig lav. Her er en gjort en undersøkelse som sammenligner astma og/eller allergi blant vaksinerte kontra uvaksinerte barn: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9345669 Undersøkelsen viser at det var opptil 30% av astma og/eller allergi blant de vaksinerte, mens det var 0% hos de uvaksinerte til tross for at det burde vært en 6-7 barn med disse lidelsene også blant de uvaksinerte statistisk sett. Burde vi ikke uavhengig om vi er for eller imot vaksiner stå sammen om å kreve mer uavhengig forskning, også når det gjelder forekomst av en rekke andre sykdommer, for å øke vår kunnskap om hva alle vaksinene egentlig gjør med oss over tid? Og nå snakker jeg ikke om den obligatoriske halvtimesjekken på helsestasjonen etter sprøyten er satt. Tenk 10, 20, 30, 50 år fram. Hva vises da?
Libido- Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Hei! Jeg tror den store mor-barnundersøkelsen vil avdekke noe av dette. Siden studiene bare er noen år gammle er det ikke så mye som har kommet frem av de enda. Tror det er to studier som er publisert etter at de startet, uten at jeg husker hva de omhandlet. Mulig den ene var bruk av paracetamol og hyppighet av astma. (Barn som brukte paracetamol månedlig og mer, hadde mye større risiko for å utvikle astma) Vet hverfall av vi får spørsmål om vaksinering, da vi er med i undersøkelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå