Trolleliten Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Jenta mi på 2 år pusler puslespill som de fleste førskolebarna sliter litt med... Mener ikke at hun er begavet, men er det noen som vet hvordan man stimluerer barn som tydeligvis har en tankegang større enn foreldrene..hehe Hun tar nå alle puslespill i barnehagen uten å ha puslet de før...Er det bare god hukommelse, eller er det en måte hun tenker på som utvikles her?
Itsrejk Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Artig med barn som er flinke med puslespill. Min erfaring (basert kun på unger jeg kjenner) er at barn som er veldig flinke med puslespill når de er små gjerne blir flinke i matematikk når de blir eldre. Hvor mange brikker pusler datteren din da? Kjenner en liten tass (ikke min) som puslet puslespill med 50 brikker da han var halvannet år. Min tass (som er veldig skoleflink selv) satt og puslet puslespill med seks brikker på samme alder...hehe... Han som puslet med femti brikker har vist seg å ha en utrolig imponerende matematikkhjerne. Kanskje datteren din blir matematiker om noen år? Ang. utvikling så er det vel bare å kjøre på med nye puslespill, smålego osv - så lenge jenta koser seg med leken. Koselige aktiviteter å drive med sammen også det.
lille sprelle Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Jeg tror på variasjon i leken. bruke mange forskjellige ting, inkl. fantasien og å utfordre det fysiske i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå