Tuddeli Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Noen som har god greie på Simo vogner? Jeg har en trehjuling fra før som jeg er veldig fornøyd med, men har lyst på en firhjuling i tillegg. Denne kommer først og fremst til å bli brukt som sovevogn og trille til og fra barnehagen typisk. Ikke noe særlig bilturer og handleturer. Det jeg lurer på er hvilken av Simovognene som er best egnet til formålet? Hva er egentlig forskjellen på sportsvogna/duovogna/kombivogna med tanke på å bruke den som sportsvogn slik jeg skal (poden er 6 mnd)? Og hva med sportstrille som er mye billigere? Håper noen har litt mer peiling på detta en meg og gidder å forklare litt. I såfall blir jeg veldig takknemlig :-)
venter på litjtuppa Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Sportsdelen er den samma på kombi og duo vogna, iallefall i prinsippet. På duovogna er bagen og sportsdelen to seperate deler, men på kombivogna er bagen mindre og du putter den inn i sportsdelen. Hvis du ikke skal ha ongen i bag, så er det vel lik så greit å kjøpe sportstrillen. Hvis du skal ha bag så er det kanskje bedre med duo, da bagen der er større ettersom din unge er 6mnd.
Tuddeli Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2010 Takk for svar! Kan man velge om man vil ha ungen vendt mot eller fra seg uavhengig av hvilket understell man har på duovogn/kombivogn brukt som sportsvogn? Bare lurer da det kanskje kunne vært et argument for å kjøpe sportsvogn kontra sportstrille.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 På sportsvogn(både på duo og kombi) er sittedelen vendbar, så man trenger ikke ha vendbart understell. På trille er den ikke det, da kan barnet kun sitte fra deg(altså se framover). Du vet at Simo selger kun sportsvogn også, altså uten bag. http://www.simo.no/SIMO08/Vogner/Modellene/product03.htm
Tuddeli Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2010 Takk igjen for svar Ja, har skjønt at det er mulig å kjøpe sportsvogn uten bag, men vurderer å kjøpe brukt og da ser jeg at de fleste selger med bag, enten duovogn eller kombivogn. Nå tror jeg ihvertfall at jeg har skjønt forskjellen på dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå