Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, det er så få inne på forumet "mammas kropp" at jeg drister meg til å stille spørsmålet mitt her.. håper noen kan svare meg.. Hvor lang tid tok det dere før dere følte dere "normale" nedentil etter fødselen? Hadde dere noen problemer? Har alt blitt som før igjen?

HIlsen usikker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer på det også, en mnd siden snusken er ute, føler meg ganske normal nedentil, men tør ikke å ha sex ( kommer til å trenge et par glass vin først:)). Ble sydd ganske mye, men alt grodde og ser ut i vertfall som før. Driver og trener bekken så vi får se, nå fått jeg mensen eller ser ut som mensen

Skrevet

det er straks 2 uker siden fødsel,og jeg føler meg ganske normal,men har ikke hatt sex enda da...det er uaktuelt når jeg blør..!

men bollemusa er borte og det er også åreknuten jeg hadde der nede,heldigvis for det!

gleder meg til å ta opp sexlivet igjen,det er jammen meg lenge siden sist!:)

Skrevet

takk for svar! jeg har liksom ikke studert meg nedentil før, men føler liksom at det ser litt mer åpent ut på et vis... 1 mnd siden min fødsel også...ps, jeg hadde det også sånn at jeg hadde renslse og så pause og blødning nå.. høer at det er når skorpen til der morkaken satt går bort eller noe slikt...så er vel ikke mensen men ekstra bkødning

Skrevet

spurte jordmor på sykehuset ang at musa strekket seg så mye og hvordan kommer hu fungere i sexlivet, så fikk jeg beskjed gjøre knipeøvelser så alt blir fin igjen

Skrevet

he-he, ja glad bollemusa er borte i alle fall.. 2 uker er jo ikke så mye du har vel kanskje ikke sett/kjent etter enda pga renselsen..?

ja kniping r vel lurt ..

Skrevet

jeg ser ganske grei ut der nede, men vet jo ikke hvordan ting fungerer før jeg har hatt sex...men har vært flink til å knipe hver dag siden fødselen og kommer til å fortsett med dette en stund til,så jeg håper ting blir sterkere ved denne treninga:)

Skrevet

noen her som har hatt sex enda..>P? i så fall var det anderledes enn før? Er nesten redd for å prøve.. tenk om man er blitt vid og det vil føls anderledes.. både for meg og ham.. hjelp!!

Skrevet

Lillegutt er 3 mnd og vi har prövd sex - etter mannens önske, for lysten min er blitt heeelt borte. Men det gjorde saa ufattelig vondt at taarene kom, saa ble ingen hyrdestund paa mannen allikevel.

Vet ikke om det gjorde saa vondt pga bekkenplagene mine eller hva det var, men blir leeeenge til neste gang.

Skrevet

Straks 2 måneder etter min fødsel, og jeg føler meg (og er) ganske "åpen" der nede. Litt ubehagelig. Eller er alt som normalt. Stingene er borte. (Fikk bare en liten innvendig rift, revnet ikke og ble heller ikke klippet.) Tror det er normalt, og tror det kan gå en del tid før man blir normal igjen. Det er viktig å knipe! Det ga legen min meg streng beskjed om...

Skrevet

Det er så rart for jeg har jo mange veninner som har født før meg og ingen har nevnt noe om det at det blir sånn der nede, da har jeg liksom tenkt at alt ble normalt igjen med en gang- eller så er dette vel kanskje et "tabu" tema.... Dette med underlivsplager/åpenhet i skjeden etc er jo noe man burde snakke om på svangerskapskontrollene - også med mannen til stede slik at han vet at det er normalt også og vet hva han kan forvente... Ellers så er det ikke så normalt likevel kanskje? Blir veldig usikker

Skrevet

Joda, det er nok normalt, men ganske tabu ja.

Det er så rart synes jeg. Jeg kan snakke med samboeren min om ALT, men akkurat dette bare vil han ikke vite noe om. Samtidig så angår det jo han også på et vis...

Hvis du spør venninnene dine om det vil de nok bekrefte det, tror jeg.

Skrevet

Jeg hadde sex etter 2 1/2 mnd, og ja det er vondt, men gjennomførbart.

Det var litt nindre vondt andre gang, og etter 3-4 ganger så var det som før :). Etter 3 barn så er min erfaring å hoppe i det (sef alt etter hvor mye du har sydd o.s.v), vevet mykner mer for hver gang.

Å ja , husker med mitt første barn på 6 ukers kontroll, og legen sier:

ja her var det et stort gapende hull, (for å vere morsom, flaut synes jeg da he,he). Men det er alså veldigt normalt, og det går seg til etter hvert.

Trur en plass mellom 4-6 mnd var alt som før.

Skrevet

Lille tripsi, seriøst sa legen din det, er det mulig, haha!!

Her er det litt over 3 mnd siden. På 6 ukers kontroll sa de alt var fint, men har lenge følt det ikke var greit. Følte det lå noe i åpningen, og da jeg turte forholde meg til underlivet å titte med speilet så det veldig åpent og rart ut. Når jeg spyler meg i dusjen føles det ut som jeg liksom treffer noe jeg ikke har kjent før.

Hadde time til sjekk hos spes. gynekolog igår, og alt var fint, ikke noe livmor i åpningen el liknende som jeg følte hehe. Så fikk med en resept på p-piller og streng beskjed om å komme igang med sexlivet igjen:) hehe.. Men hun nevnte at det er mer åpent enn før, med andre ord, rett og slett videre, og at det er det jeg føler som litt ømfientlig og rart, men dette ville trekke seg mer og mer inn etterhvert mot ammeslutt og ved å knipe.

Jeg tror ofte det er litt tabu ja og snakke om dette, da det ofte er de som har et helt normalt underliv eller kommer raskt igang med sex som svarer, så det blir liksom sett på som "normalen"

Mange i min vennegjeng har født, men det var først etter jeg fødte at mine "barnløse" venninder virkelig fikk vite hva det vil si å være gravid, føde og ikke minst underliv med hemorider etc er etter fødsel haha.. jeg er veldig direkte og ikke redd for å si det som det er/kan være.

Vå får bare ta tide til hjelp og knipe for harde livet :)

Skrevet

Glemte og si at jeg ble klippet og sydd litt, samt en bitte liten rift, men det har grodd helt fin, selv om jeg fortsatt føler det er litt klumpete og rart. Og som sagt, ikke turt sex ennå, men må bare hoppe i det nå... helga kanskje..hehe

Skrevet

Nå er lille elida litt over en måned og jeg kan fortelle deg/dere litt om meg og mine erfaringer. Altså, på fire ukers dagen hennes som var en lørdag klarte vi ikke og vente lenger. Vi er et par som har ofte og mye sex. Helt frem til dagen før fødsel. Så det og gå en måned uten vdr grusomt men samtidig fryktelig pirrende.

Blir jo nesten som første gang igjen. Jeg ble også sydd en del men sting og alt var borte etter to uker. Har knipi. Bekkenmusklene hele tiden men merket at jeg var litt videre og det merket min kjære også. Men var tross alt bare fire uker etter fødsel. Og ingen problemer for og si det sånn. Og det var langt fra vondt!!!! Jeg syntes det var mye bedre faktisk. Har blitt så mye mer følsom. Og kan komme mange ganger etterhverandre;-) vi har fortsatt og nyter det. Og bare på en uke tiler jeg blitt mye strammere så merker at ting trekker seg mer tilbake. (sluttet og blø etter tre uker) mitt råd er og vente til du er klar men ikke for lenge heller, da er det vanskligere og komme igang i gjen. Og bruk god tid til kos. For oss er det hærlig og kos. Og vi ser det som et møst og ta vare på hverandre og ikke bare være mamma og pappa. ( bruk London til en er 6 uker eller har vert og sjekket undelivet så det har grodd. Og bruk prevansjon om du ikke ønsker to tette. Tihi..

Skrevet

Godt å høre at det finnes flere som føler seg litt "videre" etc, og så får man bare håpe at det går seg til... er litt utålmodig.. vil jo bare at alt skal bli som før.. men man kan kanskje ikke forvente det med det samme.... det er prisen man må betale for de søte små...

Skrevet

Jeg var veldig mentalt forbredt på at det skulle bli litt videre der nede etter førdsel, og syntes egentlig det virket ganske greit for jeg var ganske stram i utgangspunktet.

Men jeg ble klippet og sydd en del, og nå føles det faktisk som det har blitt strammere! Har ikke hatt sex enda, vil vente til etter 6 ukerskontrollen, for å få bekreftet at alt har grodd som det skal. Men har kjent litt med en finger, og det kjennes kjempestramt ut.. Det kan bli litt problematisk, da sambo syntes det var litt vel stramt i utgangspunktet.. Men men, med litt tolmodighet så går det vel. Håper jeg :/

Skrevet

Da kan jeg fortelle dere min historie som ikke er en dans på roser ;)

Lillegutt er snart 9 mnd gammel, men vi har ikke hatt sex enda...

Ble klippet og revnet masse (nesten totalruptur) og ble sydd sammen i full narkose.

Klarte ikke sitte på 3 mnd, og det tok 6 mnd før klippet grodde skikkelig sammen. Endetarmen min ble ødelagt, så i dag kom jeg hjem fra et 5 dagers sykehusopphold der jeg er operert i underlivet på nytt.... Så nå håper jeg at underlivet blir bra snart...

Men er fortsatt litt usikker på hvordan det er i skjedeinngangen, for er nok litt stram der.... Bare håper jeg ikke er så stram at jeg må opereres der igjen også...

Så spørs det når jeg i det hele tatt tør å hoppe i høyet igjen...

Så dere som synes det er vondt etter 1 mnd og ikke ble så skadet: Det ordner seg nok ganske raskt for dere :) 1 mnd er ikke lang tid :)

Skrevet

Min Lillemann er snart 6 mnd og vi hadde sex for første gang i går (eh, faren og jeg!!). Det var utrolig vondt!!!!!! Når jeg våknet i dag var det masse blod... Ganske ekkelt det her!! Jeg hadde gruet meg veldig til første gangen fordi jeg hadde revnet masse og har gått og trent hos fysioterapeut til nå, men trodde og håpet at alt skulle være bra... Uff....

Skrevet

Hei. Etter min første fødsel (med totalruptur)var det vondt og ubehagelig å ha sex igjen. Vi prøvde ikke før over 3 mnd etter fødsel, noe som visst var litt i seneste laget ifølge fysioterapeuten jeg gikk til. Man må bare hoppe i det. Det er viktig å bruke rikelig med glidekrem, en er ofte tørrere i sjeden når man ammer. En annen grunn til at det kan være ubehagekig er om du har sydd litt innvendig så kan det være litt arrvev som ligger og irriterer, dette vil forsvinne med litt øvelse :P. Bortsett fra det var faktisk sexen nesten bedre enn den var før fødsel, alt ble mye mer følsomt.

Etter min andre fødsel har sexlivet gått seg til mye greiere, ikke noe vondt i det heletatt! Føler meg nok litt videre, men med bekkenbunnstrening skal nok dette bli bedre og:)

Skrevet

7 uker siden fødsel, og jeg har ikke våget å kikke der ned enda engang..langt ifra prøvd meg på noe hankypanky med sambo!:)

Men det er vel bare å hoppe idet snart, har nå vært hos legen og fått konstatert at alt ser bra ut,så det er ikke det det står på. Føles ut som om ting er litt strammere der nede, merker det spesielt når jeg sitter på do? (vet ikke om det strekkes da eller noe?), ikke videre behagelig akkurat! Men hjelper vel ikke å utsette det for lenge heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...