Venterpå#2 Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Noen som har noen lure ideer til å oppbevare ultralydbilder, både ordinær og 3D..de falmer jo etter noen år, og har jo så lyst til at de skal se fine ut lenge.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 oj det har ikke jeg tenkt på at de gjør gitt.... må komme inn noen tips om det her synes jeg.. vil jo ha de fine leeeenge...
ღMadame_mim ღ Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Leste hvertfall om ei her inne som hadde forsøkt å laminere dem eller hva det heter. Det fungerte ikke!! Bildene ble helt ødelagte!! Jeg hadde heller ikke turt å tatt blank tape på utsiden eller sånt kontaktpapir som de bruker utenpå skolebøkene. Det blir vel gult etterhvert? Jeg har ingen tips som jeg vet fungerer, så kom med forslag folkens :-)
Lirgen Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Her i hus så scanner vi inn bilda og så printer vi dem ut på fotopapir. Desverre er jo det ikke "orginalbilda" men for oss så gjør det samme nytten :-)
gullegget Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Med de 3 første leverte jeg de i fotobutikk og fikk de fremkalt i vanlige bilder, nå har vi scanner. Så den siste er lagt inn på dataen:)
Angelito Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Ja scan de inn så har du de, og ram inn orginalene, da holder de seg bra lenge.
Frøken B ღღ Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Orginalene har jeg scanna inn på pc'n og lagra på backupdisken. I tillegg er de laminert vha hurtiglamineringsark, ikke varmlaminering.
Frøken B ღღ Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Orginalene har jeg scanna inn på pc'n og lagra på backupdisken. I tillegg er de laminert vha hurtiglamineringsark, ikke varmlaminering.
Venterpå#2 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. januar 2010 Takk for tips Ja har hørt at ved lamminering og ved å bruke kontaktpapir så blir de likevell ødelagte...har tenkt på å scanne dem inn på pc ja, og så framkalle fotokopier av det. Blir vell å gjøre det..hadde håpet at d fantes en lur måte å få bevart orginalene på og da..
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 Jeg la mine i fotoalbumet og la kontaktpapir utenpå... De er ødelagte:-s Der det ble luft under kontaktpapiret har de spukket opp:-s
enlitenpågang Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Jeg limte det inn i fotoalbumet med sånn plast over, men det falmet desverre. MEN, jeg hadde allerede fått det scannet og var derfor reddet. Så mitt tips er; SCAN BILDET MED EN GANG! Du kan skrive det ut på fotopapir og lime det i albumet.
MissMe*med*lillegutt Skrevet 15. januar 2010 #13 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har lagt inn alle UL bildene på datan Å så har jeg originalbildene i et fotoalbum som er til babyen
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 Ul bilder bør ligge mørkt og kjølig. Vi limer dem inn i babyalbum. Å ramme inn org.bilder er ikke lurt; da blir de jo daglig utsatt for lys og taper seg i en enorm fart. Et alt er som andre sier her å kopiere dem. Jeg gjorde det hos en fotobutikk. Betalte 20kr pr bilde og fikk topp kvalitet Dem har vi både rammet inn og gitt bort til besteforeldre av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå