Gå til innhold

Virkning Concerta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos oss har Concerta virket bra i mange år. min hadde også 36 mg helt til tenårene. Da måtte vi øke fordi han fysisk vokste og ble "mer" av:)

Du kan ikke sammenligne concerta med Ritalin depot. Helt ulik måte å slippe ut virkestoffer i løpet av dagen.

Min har alvorlig grad av ADHD, og concerta virker i hvertfall i 10 timer pr dag. Jevn virkning hele dagen, i forhold til Ritalin depot og vanlig Ritalin, som har slike bølgedaler. Og Ritalin depot virker ikke så lenge. Jeg bruker det selv, og de varer vel ca 4-6 timer. Concerta er spesielt oppbygd og har derfor en helt annen måte å slippe virkestoff på.

Jeg vet ikke halveringstiden.

Det tar ca 1 time før medisinen virker om morgenen ( før tok det en halv time ), er det tegn på for liten medisinering? Fungerer bra på formiddagen, men adferdsproblemene har blitt mer framtredende på ettermiddagen. (spesielt på skolen).

Har prøvd ut både Ritalin depot (sluttet pga merkelig adferd) og vanlig Ritalin (sluttet pga bølgedalene).

Fant svar i Fellekatalogen. Concertaen består av tre lag, et ytre og to indre. Plasmakonsentrasjonen når sitt maks 1-2 timer etter inntak. De to indre lagene frigjøres gradvis de neste timene. Maks Plasmakonsentrasjon nås etter 6-8 timer etterfulgt av en gradvis reduksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...