Gå til innhold

Fire tette?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter letter sjokkert, etter lengre tid på pilla, med en positiv test..

Jeg har tre små fra før, på 6-4-1.. Planen var å ikke få flere, men bare tanken på abort..

Det er hektisk og krevende og alt må planlegges, med tre barn. Men jeg elsker det og har funnet mitt drømmeliv. Livet med barna mine er rikt og jeg ville ikke vært de foruten.

Men med tre, går det akkurat økonomisk.. Hva med en til?

Jeg er opptatt av kvalitet, og kjøper litt dyrere sko og dreser f.eks.. Det kan jeg vel bare blåse i nå!

Hvordan gjør dere med flere barn det, med innkjøp av klær osv?

Jeg føler det er helt og holdent det er det økonomiske dette går på..

Fortsetter under...

Hei:)

Vi satt med samme sjokk i august. Barna er 6,5 år, snart 5 år og snart 2 år når fjerdemann kommer.

Her var også abort uaktuelt. Vi tenkte mye på økonomien.

Man har det meste fra før. Dresser og klær kan arves. Hvis du kjøper dyre dresser, så kan de jo fint arves! Sko kjøper vi nytt. På høsten er det salg på merke sko. Handlet vintersko da. Når de blir større må de ønske seg ting eller spare selv. Og jeg ser ikke på det som negativt når man har mere enn det man trenger. Jeg møter nå på mange som har flere søsken, og de syntes det er fint å være mange.

gratulerer med nr 4:) så fantastisk:)

vi ønsker å få nr 4 når storesøster er ca 6 år (viss vi er så heldige at vi i det hele tatt får flere barn) nå er eg gravud med nr 3, her blir det 3 stikk på 3,5 år:) herlig kaos:)

det er dyrt med nr 4;( da må en ha større bil og en sikker ny bil som er 7 seter...auuuu...

men en kan jo kjøpe en brukt bil wolkswaagen har en genial caddy maxi life bil...den er super stygg,men har 7 seter og gigantisk bagasje romm:) da kan du faktisk få nr 5 også:)

men på en anna side måååå en ikke ha bil, en kan fint melde seg inn i bilringen (trur de fleste store byer har det) og låne bil for en billig penge når en skal på tur alle sammen osv....en kan jo få tak i en barnehage som er i nærheten slik at en kan gå:)

klær og annet utstyr er jo ikke noe problem...de kan arve alt utenom sko og madrass...hvert bilsete kan brukes i 5 år (stemmer ikke det?)

trur dette går kjempe fint:)

økonomien kan en alltid ordne på...kutte ned utgifter og handle på salg:)

Hei.

Vi venter nr. 4 i april og da vil eldstemann være 4,5år og tvillingene vil være 22måneder.

Økonomisk så handler jeg stort en gang i måneden, og fyller på med frisk frukt, grønnsaker og melk ca annenhver uke. Handler som regel på Rema eller KIWI. Handler også på tilbud i andre butikker, men da handler jeg kun tilbudsvarene. Blir fort dyrt når man går inn for å handle billig kjøtt i en middels dyr butikk og samtidig tar med seg alt det andre man også trenger.

Når det gjelder klær handler jeg på tilbud. Handler gjerne sommerklær på enden av sesongen i neste års størrelse, det samme med vinterklær. Barna får også mye av de store dyre tingene til jul og bursdager. Kjøper dyre og holdbare dresser som arves av de yngre søsknene. Sko kjøper jeg også dyre og gode sko, men de går ikke i arv, men gis bort til hjelpesendinger. Syns ikke vi har jenket på noen av kravene jeg har til gode kvalitetsklær og sko. Bare endret litt på når jeg handler de inn. I stedet for å kjøpe årets farge til full pris, har jeg kjøpt fjorårets med 30-50% avslag ;) Sko er det faktisk også ofte tilbud på fjorårets modell i starten av sesongen! Eller når butikkene har spesialtilbud litt i forkant av sesongen. Det er bare å planlegge litt i forkant og følge med på tilbudsmeldinger fra de forskjellige butikkene.

Vår lille spire var heller ikke planlagt og sjokket var stort! Men nå som sjokket har lagt seg og vi har sett litt mer på hvordan ting blir, ikke minst fått ny bil på plass, så gleder vi oss veldig! Dette blir hektisk, men jeg er et menneske som stortrives sammen med barna, og har lagt min egen karriære på hyllen for ubestemt tid. Og bare gleder meg til å være hjemmeværende mor for min ungeflokk! Noe som igjen krever litt økonomisk planlegging ;)

Lykke til!

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

hei hei =)

her selv 4 tette på 4 år..

gutt og jente 06 (tvillinger)

gutt 08

og venter spire i august/sep 2010

tenkte MYE på økonomi spessielt med de to første...

men det gikk knirkefritt =)

så har vi MYE godt utstyr fra de forige barna, som godt kan arves =) så her er det få bekymringer =)

solgte den ene bilen og kjøpte 7 seter, så nå er det bare fryden.. =)

kos deg med spiren i magen, og ikke tenk på ting som er ute av din kontroll ;0) det blir det bare sorger over ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...