Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min hcg verdi på uke 7+3 er 60 000. Er dette bra? Hva har dere andre som er ca like langt på vei som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

60 000 er bra. Men hvorfor har du målt hcg? For når man måler hcg for å sjekke om man kan ha mistet skal man ta 2 prøver med et par dagers mellomrom for å se om verdiene går opp eller ned. Skal normalt sett dobles annenhver dag frem til du har passert uke 10...

Og om du er redd for at noe skal være galt så kan du jo be om en tidlig UL.

Skrevet

ja det er bra. Jeg målte til 19000 på 6+0 og 35412 på 6+3 og gyn sa det var høyt. Men signerer surfepia her; skal du ikke ta ny måling 2-3 dager etter den du nå har tatt? Hcg dobler seg hver 2.-3. dag og derfor er det nødvendig å ta en kontrollprøve for å se at stigningen er som den skal.

Skrevet

Hun sa det ikke var vits. Min forrige hcg prøve 8 dager tidligere var på 14000. Så hun sa at alt virket helt normalt. Skal til ul mandag, er fryktelig nervør for at ikke det er hjerteaktivitet. Kunne ikke se noe på ul uke 6+3.

Skrevet

jo, men da vet du jo økningen din og den ser jo fin ut den. Sikker på at dette går fint:)

Skjønner at du er nervøs. Det samme skjedde med meg; ifølge mens varf jeg 6+3 på UL på mandag, men ifølge EL var jeg nok 6+0 tror jeg. Gyn fant ikke hjerte og målte min hcg til 19000 og 3 dager senere til 35412. Altså alt ser fint ut der og jeg skulle ikke engste meg:)

Mest sannsynlig har både du og jeg kommet bittelitt kortere enn vi trodde kanskje pga litt sen EL og akkurat de dagene der rundt 6. uke er veldig kritiske på str og hjerteakt. Tenk om du hadde kommet dagen etterpå; sannsynligheten for at du ville fått sett hjerte da er ganske stor:)

Så prøv å slapp av og tenk positie tanker og at du sikkert bare var der littegranne for tidlig. Slik tenker jeg og så er det jo noe med magefølelsen også da; min er veldig god og jeg kan liksom ikke fostå at det skulle være noe galt fatt igjen (har mistet 3 ganger i 2009 og da var følelsen dårlig.....)

Når skal du på UL i morgen?

Jeg skal kl 9.20. Kanskje vi kan oppdatere hverandre? Sikker på at det vil gå kjempefint med oss begge to:)

Stor klem

Skrevet

så lenge det øker er jo alt bra !!!

Mitt hcg i uke 7 var på 36 000 - noe hun sa var veldig høyt..

Skrevet

Ja det gjør vi. Skal dit kl 14.40. Jeg har også mistet 3ganger før. Så man blir jo ekstra nervøs. Lykke til imorgen så oppdaterer vi

hverandre:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...