Gå til innhold

Hva vi mødre må gjennomgå! Atgh.. diverse spørsmål-hjelp-trenger svar!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Folkens,

Først må vi gå gravide i 9 måneder. Legge fra oss mye av livet vårt av fysiske utfoldelser og vin etc. Så er vi kvalme og trøtte de ørste månedene og de siste er vi slitne, har halsbrann, nedpress, søvnproblemer og ser ut som vaggende flodhester. Sexlivet daler siste to månedene da vi verken har lyst selv eller ser direkte sexy ut. Så skal vi gjennom et lite smertehelvete (før vi selvsagt får den beste premien i verden) fødselen. Deretter er det såre undelig, melkespreng og ammetåke. Og om ikke det skulle være nok så skal vi blø og ha hengemave i noen uker med en lang sort strek på magen. På toppen av dette skal underlivet se ut som , ja jeg vet ikke hva.. ser ikke ut..

Jeg lurer på følgende:

Jeg hadde en ganske hard fødsel hvor minsten kom med en arm ved siden av hodet og de måtte ta ham med vakum. Jeg er også usikker på om jeg ble bedr om å prese "noe" før jeg burde....

Jeg hadde kun et lite rift og sydde 2 sting. Følte at alt kom til å bli bra.. har ikke hatt noe smerter i etterkant, men.

Føler meg veldig "åpen" og ser en tapp som "ligger" fremst i skjedeåpningen. Når jeg tar en finger inn kjennes det litt "ballongaktig" ut.. Og noe "dekker" åpningen. Når jeg kniper ser jeg bevegelse, men ikke mye.

Jeg har følelse når jeg kniper selv om det er vanskelig. Jeg kan knipe av urinstrålen etc, og har ikke problemer med avføring.

Kan det likevel være fremfall av fremre skjedevegg? Elle er det bare sånn man er i starten etter en fødsel? Kan dette gi seg av seg selv? Kan man ha sex? Vil det føles anderldes med "noe" i skjedeåpningen?

Jeg har bestilt vaginalvekter og håper dte kan hjelpe.. Håper ikke sex livet er ødelagt- får helt HETTA!

Kan noen dele sine erfaringer med meg????????? Plis

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som fremfall av fremre skjedevegg. Jeg har forstått at dette er veldig vanlig og at de fleste som har født har dette i større eller mindre grad. Sex er helt uproblematisk. Hvor lenge siden er det du har født? Det kan ta opptil ett år før du føler at ting er "ok" der nede, særlig hvis du fortsatt ammer og ikke har fått mens. Når syklusen er i gang igjen vil hormonene gjøre skjeden strammere igjen. Håper dette går seg til med tid. Uansett er det greit å snakke om dette med en lege eller gynekolog, for å få en faglig vurdering.

Skrevet

Godt svar over her.

Men det er også en mulighet for at det du kjenner ikke er fremre skjedevegg, men rett og slett bare at ting er blitt annerledes og forskjøvet seg litt.

Hos meg har liksom fremdelen av skjeden sunket litt slik at den føles som en liten pute. Men selve skjedeveggen er mer eller mindre der den skal være.

Jeg ville googlet cystocele. Det er fremfall av fremre skjedevegg.

Og det er veldig vanlig og ha noe grad av dette. Det er først når det blir et problem at det er et problem. Tenk på det som en hengepupp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...