Gå til innhold

Andre med erfaringer med Minifom? Jeg har fått en ny unge:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min ble født på julaften og er nå 3 uker. Den første tiden sov han nesten hele tiden, og var rolig og fornøyd. For en ukes tid siden begynte han å gråte mye og være urolig. Han jamret seg og skrek, spesielt etter måltider. Det var vanskelig å roe han ned. Måtte bysse han hele tiden og det var umulig å legge han fra seg. Hver gang han var våken så gråt han. Vi trodde kanskje han trengte mere mat og ga han derfor mere. Det gjorde det bare verre. Sprutgulping, skriking, gråting, jamring. Sov ganske greit om natta, men på dagen var det bare smådupper når vi bar ham og bysset ham. Skjønte at han hadde det vondt på måten han gråt og oppførte seg på. Han kunne våkne med et hyl. Til opplysning får han MME. Vi prøvde med maltekstrakt i melka, men det fikk han veldig tynn avføring av.

I går gikk jeg på apoteket og kjøpte Minifom. Han får 10 dråper av dette før hvert måltid. Vi merket bedring nesten med en gang:) Nå gråter han ikke hysterisk lenger. Han er rolig og fornøyd etter måltidene. Han er våken uten å gråte. Kan sitte og kose seg i vippestolen, noe som har vært umulig den siste uka. Jeg har fått en helt ny unge:) Det er så godt å se at han har det bra igjen. I natt sov han 8 timer i strekk, bare litt smågrynting innimellom fordi han ville ha smokken. I dag har han sovet masse også, uten at vi har måttet bysse ham i søvn.

Jeg vet at det er litt delte meninger om Minifom, men jeg har valgt å bruke det siden det er på markedet og apoteket anbefalte det. Det er så godt å se at gutten min har det bra igjen:)

Er det noen andre som har erfaring med Minifom?

Skrevet

Altså, jeg synes at så lenge det fungerer, og dere merker sønnen deres blir bedre og ikke har det vondt, er det da vel greit å bruke minifom. Men om man har prøvd det en periode, uten noe nevneverdig virkning, er det dumt å fortsette. Har dere vært hos f.eks. kiropraktor? Kanskje vært greit å bestillt en time for å sjekke om alt er ok? Låsninger i f.eks. nakke kan faktisk skape magesmerter hos de små.

Godt å lese at han ble "som ny" igjen i allefall;) Lykke til videre!

Skrevet

Jeg hadde ingen virkning med Minifom. Prøvde også kiropraktor uten at det hjalp. Nå går vi til manuelterapeut pga stivhet i nakken(har favorittside). Men han har fremdeles litt kolikksmerter..mye luft som kommer ut når det endelig løsner. Og han er 4,5 mnd. Gråter selvsagt ikke så mye som han gjorde før(da var det skikkelig ille..)..kan være noen dager som er helt fine.

Men det er jo kjempebra dersom du hadde hjelp av minifom da! Jeg håpet også at det skulle bli bra etter at vi prøvde det.men desverre ble det ikke sånn for oss:( Så for noen funker det, for andre ikke..sånn som med mye annet.

Skrevet

Hej!!! Samma här, hon grät och grät så läste jag om minifom och gick ner och köpte mig en flaska. Hon är helt suverän efter att börjat med detta!! En ängel :) Nu har vi haft det i 8 dagar och hon är fortfarnade lika glad! Även om dom har hittat biverkningar på detta nu så säljs de på apotek och det står inget i bisedeln så jag kommer att fortsätta :)

Skrevet

Har hørt at de anbefaler å ha maltestakt i mme.

Var på barselgruppe og hun ene der ga mme. Fikk beskjed om at hun måtte bruke dette i hver flaske- så ungen hennes ikke fikk så mye mage smerter.

Skrevet

Snuppa vår har vært plaget med magevondt, hun strigråter ikke, men klynker og blir urolig, gulper mye osv. Vi har hatt kjempegod effekt av minifom. Merket det med en gang. Vi har brukt det i 5 uker nå - snuppa er 2 måneder. Har prøvd å slutte de siste dagene (ønsker ikke å bruke det så veldig lenge), men merker at magevondten kommer tilbake med en gang. Så nå er det tilbake med minifomen igjen.

Jeg ammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...