BaMbi <3Storegull+Lillegull<3 Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Nå er Lillegull 10 1/2 mnd. Var det sånn at man BØR gi litt melkeprodukt etter 10 mnd. Eller KAN gi? Veldig usikker på dette. Han har jo ete litt ost o.l. sidan han var 8 mnd. så litt får han jo i seg.
blomstre Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 KAN.... ditt valg om du vil gi. Har man ikkemelkeprodukter i kosten må man sørge for andre kalsiumkilder (foreløbig dekkes dette av 2 posjoner industrifremstilt grøt til dagen f.eks).
Lemonia Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 De _kan_ få yoghurt og andre syrnede melkeprodukter samt melk i matlaging (f.eks. hvit saus) fra 10 mnd. Ren kumelk som drikke skal de ikke ha før 12 mnd. Ost kan du bruke som pålegg før 10 mnd. De bør jo få i seg noe kalsium, men det er mange matvarer som inneholder kalsium. Grønne grønnsaker, bønner, erter og fisk er også kalsiumkilder. Jeg mener å huske at det også er tilsatt kalsium i barnegrøter.
Peders mamma Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Fikk høre fra en helsesøster at man kunne starte sånn smått med yoghurt etter 6 mnd jeg..men ellers er jeg usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå